مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: حدود ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز برق و کنتور دستکاری شده در استان داریم.
کد خبر: ۶۲۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 04 July 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، علیمراد مرادی مجد از وجود حدود ۷۵۰ هزار مشترک برق در ۱۴ شهرستان استان خبر داد و افزود: سال گذشته حدودسه هزار میلیون کیلووات ساعت برق توسط مشترکین مصرف شده است.

وی ادامه داد: برق این تعداد مشترک از طریق ۱۸ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۱۷ هزار دستگاه ترانسفورماتور تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه درباره رکود مصرف برق در کرمانشاه نیز اظهار کرد: رکود مصرف برق سال ۹۵ در کرمانشاه ۶۷۰ مگاوات ساعت بود که در سال ۹۶به ۷۲۲ مگاوات ساعت رسید.

مجد درباره سهم هر بخش در مصرف برق نیز خاطرشان کرد: در کرمانشاه ۴۶ درصد مصرف برق در بخش خانگی (در کشور ۴۰ درصد)، ۱۸.۲ درصد در بخش ادارات (در کشوریازده درصد)، ۱۳.۹ درصد در بخش کشاورزی (در کشور ۱۸.۳ درصد)، ۱۰ درصد در بخش صنعت (کشور ۱۹ درصد)، ۷.۳ درصد در بخش تجاری (کشور ۸.۹ درصد) و ۳.۹درصد در بخش روشنایی معابر (کشور ۲.۲ درصد) است.

وی از کاهش تلفات مصرف برق در کرمانشاه هم خبر داد که از ۱۹.۴ درصد در سال ۹۵ به ۱۵.۸۸ درصد در سال ۹۶ رسیده که عمده آن از طریق برخورد با انشعابات غیرمجازبوده است.

مجد از وجود حدود ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز برق و کنتور دستکاری شده در کرمانشاه هم خبر داد که برخورد با آن‌ها مرتب انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت روستا‌های برقدار استان داشت و عنوان کرد: از ۲۵۴۹ روستای دارای سکنه استان با جمعیت ۱۵۱ هزار و ۷۳۳خانوار، تعداد ۲۵۲۳ روستا با جمعیت ۱۵۱ هزار و ۳۲۵ خانوار دارای برق است.

به گفته این مسئول، اکنون روستای بدون برق چندانی در کرمانشاه نداریم و روستا‌هایی که باقی مانده یا دارای سکنه دائمی نیست یا در مناطق ممنوعه مرزی قرار دارد.

مجد میانگین خاموشی به ازاء هر مشترک در سال را زیر ۳۰۰ دقیقه در کرمانشاه اعلام کرد که این عدد در کشور نزدیک به ۸۰۰ دقیقه برای هر مشترک است.

وی همچنین از طلب ۱۰۳ میلیارد تومانی شرکت توزیع برق استان کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد: تا قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها میزان وصول مطالبات ما ۱۰۰ درصد بود، اما از آنسال به بعد بسیار افت کرد و به ۸۶ درصد رسید و با تلاش زیاد در سال گذشته این عدد را به ۹۵.۲ درصد رساندیم.

مجد میزان فروش برق در سال گذشته را ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: میزان مطالبات معادل نیمی از فروش سالیانه برق شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه سهم بخش عمومی و ادارات از این مطالبات را ۵۷ درصد، بخش خانگی ۲۰ درصد، سایر مصارف و تجاری را ۱۴ درصد، بخش صنعت

هفت درصد و بخش کشاورزی را دو درصد اعلام کرد.

به گفته این مسئول، میانگین مصرف هر مشترک خانگی نیز ۱۸ هزار تومان در ماه و روزی ۶۰۰ تومان است که برخلاف آنچه که گفته می‌شود برق گران است، اصلا رقم زیادینیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به سرقت تجهیزات این شرکت داشت که روند کاهشی دارد و عنوان کرد: سال ۹۲ میزان سرقت تجهیزات سه میلیارد و ۱۳۰میلیون تومان بود که در سال ۹۶ به ۴۵۲ میلیون تومان رسیده است.

مجد سپس به چشم اندازه ۱۴۰۵ این شرکت اشاره داشت و بیان کرد: بنا داریم در این سال خاموشی را به ۸۰ دقیقه در سال به ازای هر مشترک برسانیم، به علاوه تلفات انرژی را نیزبه هشت درصد و میزان مراجعه حضوری مشتکرین را نیز صفر کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون دوره وصول مطالبات پنج ماه و ۱۰ روز است، تاکید کرد: بنا داریم در افق ۱۴۰۵ این عدد به ۸۰ روز برسد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار