مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از افزایش ۶۰ درصدی مصرف برق در مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: با این وجود تاکنون خاموشی در این مناطقنداشته‌ایم.
کد خبر: ۶۲۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 08 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیمراد مرادی مجد ، با اشاره به افزایش دما و بالا رفتن نیاز به انرژی برق برای وسایل سرمایشی، اظهار کرد: شهر‌های زلزله زدهخصوصا سرپل‌ذهاب در نواحی گرمسیر استان قرار دارند و مصرف برق در این نقاط در فصل گرما بسیار افزایش یافته است.

وی از افزایش ۶۰ درصدی مصرف برق در این نواحی خبر داد و یادآوری کرد: مصرف برق در شرایطی افزایش پیدا کرده که شبکه‌های ما برای وضعیت اضطراری پس از زلزلهبرقرار شده و نمی‌تواند جوابگوی این حجم از مصرف باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان احتمال وقوع خاموشی با این شیوه مصرف را در این مناطق بعید ندانست و عنوان کرد: البته تاکنون خاموشی در شهر‌های زلزله زده استاننداشته ایم.

مرادی مجد با اشاره به قطعی‌های که اکنون در نقاط مختلف استان رخ می‌دهد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم این قطعی‌ها در مناطق زلزله زده رخ ندهد.

وی افزود: اگر گاهی در این مناطق خاموشی رخ می‌دهد، ناشی از آسیب دیدن شبکه‌ها است که در جریان بازسازی مدام به شبکه‌ها و خطوط برق آسیب وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه بخش زیادی از خطوط و شبکه‌های برق در جریان زلزله آسیب دید، اعتبار مورد نیاز برای بازسازی آسیب‌های وارده را۱۲۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

مرادی مجد افزود: قرار شده از این میزان فعلا ۱۰ میلیارد تومان را شرکت توانیر و ۲۵ میلیارد تومان را استانداری تامین کند تا نسبت به بازسازی بخشی از آسیب‌های وارد شده اقدامکنیم.

 

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار