جشنواره گردشگری "غذا و هنر آشپزی ایرانی" در محل پارک شاهد شهر کرمانشاه با رقابت آشپز‌های حرفه‌ای و مردمی شروع بکار کرد.
کد خبر: ۶۲۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 12 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، این جشنواره با رقابت آشپز‌های حرفه‌ای و بخش مردمی آغاز به کار کرد.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه این جشنواره به مدت سه روز برپا خواهدبود، اظهارکرد: جشنواره شامل دو بخش آشپزی حرفه‌ای و بخش مردمی است.

وی ادامه داد: در بخش حرفه‌ای هتل ها، واحد‌های پذیرایی و اقامتگاه‌های بوم گردی استان حضور دارند که در این جشنواره هنر آشپزی خود را ارائه می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید براینکه این جشنواره تنها در بخش غذا‌های سنتی و محلی است، اضافه کرد: آزمون بخش حرفه‌ای و آزمون بخش مردمی با استقبال بسیار خوبی
برگزارشد که در بخش مردمی بیش از ۱۰۰ شرکت کننده هنر آشپزی خود را در معرض قضاوت داوران ملی جشنواره قرار دادند.

وی تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در بخش مردمی جشنواره غذا و هنر آشپزی روز پنج شنبه نیز فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت کنند.

بالایی بابیان اینکه در پایان جشنواره به پنج نفر برتر بخش حرفه‌ای گواهی معتبر آشپزی اعطا می‌شود، گفت: همچنین این افراد به مسابقات کشوری آشپزی ایرانی که بهمن امسال در
تهران برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

به گفته این مسئول از برگزیدگان بخش مردمی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی متذکرشد: درحاشیه این جشنواره کلاس‌های آموزشی آشپزی را به منظور آموزش روش‌های جدید پخت انواع غذا‌های سنتی و استفاده از مواد اولیه کمتر با بازدهی بیشتر خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه اجرای مراسم آئینی و موسیقی محلی از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره خواهد بود، اعلام کرد: ساعت بازدید از نمایشگاه ازساعت ۱۷ تا ۲۳ است.

اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی از روز ۲۰ تیرماه در پارک شاهد شهر کرمانشاه شروع و تا روز جمعه ۲۲ تیرماه ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار