عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ناکارآمدی و بی تدبیری برخی مسئولین دولتی را عامل اوضاع نابسامان اقتصاد کشور عنوان و بر ترمیم هرچه سریعتر تیم اقتصادی دولت تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 17 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا  بر لزوم ترمیم تیم اقتصادی دولت تاکید کرد و افزود: تیم اقتصادی فعلی دولت هر اندیشه‌ای که داشتند به کار گرفته‌اند که حاصل آن این نابسامانی های اخیری که شاهد آن هستیم شده و ضرورت دارد هرچه سریعتر تغییراتی در تیم اقتصادی دولت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قوانین کافی و جامع جهت ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور وجود دارد، گفت: ضعف در بخش اجرا و تیم اجرایی دولت است.

حسینی کیا تصریح کرد: در حال حاضر 1500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که سرگردان در جامعه می‌گردد و یک روز خود را در بازار ارز، روز دیگر در بازار مسکن و یک روز در بازار طلا نشان می‌دهد و موجب نابسامانی این بازارها می شود و باید فکری برای این نقدینگی کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به وجود 600 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه نیمه کاره در کشور، گفت: دولت می تواند با یک برنامه منسجم بخشی از این نقدینگی موجود در جامعه را از طریق مشارکت مردم در این پروژه ها سامان دهد.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها جذابیت بالایی برای سرمایه گذاران دارند، اما متاسفانه معرفی درستی از آنها صورت نگرفته است. بعنوان نمونه بخش پتروشیمی یکی از حوزه های پرسود و زودبازده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص علت جهش نرخ ارز در کشور گفت: بخشی از این جهش مربوط به ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت است و بخشی نیز ناشی از التهاب واژه "تحریم" است. در این میان دلالان و رسانه های بیگانه نیز براین آتش دمیدند و بی تدبیری دولتی ها نیز باعث شعله ور شدن آن شد.

وی مدعی شد: دولت در ابتدا از گرانی ارز بدش نمی‌آمد، چرا که از این طریق توانست 17 هزار و 400 میلیارد تومان کسری بودجه خود را جبران کند، اما این افزایش قیمت ارز زیادتر از حد خواست آنها شد و اداره امور از دستشان خارج شد.

حسینی‌کیا بستن صرافی‌ها را اقدامی اشتباه از سوی دولت دانست و اظهار کرد: اگر دولت اجازه میداد صرافی‌ها به کار خود ادامه می دادند امروز شاهد این جهش ارزی نبودیم.

نماینده سنقروکلیایی در مجلس راه اندازی "بازار ثانویه ارز" را بخشی از راهکار کنترل این نابسامانی‌ها عنوان کرد و افزود: وقتی در بازار دلار تا 9 هزار تومان معامله می شود نمی توان واقعیت را انکار کرد و باید به بازار ثانویه ارز رسمیت داد

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار