مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای ۱۲۷۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار استان کرمانشاه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 17 July 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس رضا زارعی با بیان مطلب فوق افزود:  توسعه باغات در اراضی شیبدار یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه است که با هدف ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی، افزایش تولید محصولات باغی، جلوگیری از فرسایش خاک، بهره‌وری آب، کاهش خسارت پدیده ریزگردها و سایر مزایای زیست محیطی یکی از اولویتهای سازمان جهاد کشاورزی است.

زارعی با اشاره به اینکه به منظور حمایت از توسعه باغات در اراضی شیب دار، با دادن یارانه نهال از متقاضیان حمایت می کنیم خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه در سال 96 بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان یارانه نهال پرداخت شده است.

وی  افزود: عمده درختان میوه که در اراضی شیبدار کشت شده  شامل توسعه نهالستان خرما، مرکبات، بادام ، انگور و... بوده است.

زارعی در ادامه به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در توسعه باغات در اراضی شیبدار پرداخت و تصریح کرد: برای توسعه این باغات؛ اغلب زیر ساخت های لازم   توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام گرفته که شامل چاله کنی، تهیه نهاده ها، اجرای سیستم های داربست و سیستم های آبیاری تحت فشارو...  می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص کیفیت نهال های  کاشته شده گفت: در باغات احداث شده از نهال های استاندار، سالم ، دارای گواهی سلامت حفظ نباتات و دارای اصالت رقم   استفاده شده است.

زارعی افزود: زمان ثمردهی باغات بسته به نوع محصول از سال دوم تا سال 7 به ثمر اقتصادی می رسند .

وی خاطرنشان کرد: با افزایش محصولات باغی بدون شک ایجاد سردخانه برای نگه داری محصول، مراکز فراوری و کارخانجات سورتینگ و... نیز راه اندازی می شود که این موضوع باعث ایجاد اشتغال پایدار می شود.

زارعی در پایان گفت: متقاضیان  ایجاد باغات  در اراضی شیب دار می توانند به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان ها مراجعه کرده و درخواست خود را مطرح نمایند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار