فرماندار شهرستان روانسر گفت: پایه و اساس تمام حرفه ها ، صنایع ، شغل ها و مهارت ها آموزش است و ما نیازمند توجه ویژه به این مقوله هستیم.
کد خبر: ۶۳۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 18 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از فرمانداری روانسر؛حسین ویسمرادی در جلسه شورای مهارت شهرستان روانسر افزود: در بخش اشتغال ، حرفه آموزی و مهارت آموزی بسیار مهم است چرا که این مهارت ها باید منجر به تولید سرمایه
شود،

وی تصریح کرد: یکی از وظایف و دستورکار نهادهای آموزش دهنده ، تبدیل توانایی ها ، خلاقیت ها و ابتکارات به سرمایه است و اگر کشوری توانست این فرآیند را اجرایی نماید مشکل بیکاری را رفع و مسیر رشد و توسعه را هموار کرده است.

فرماندار روانسر اظهار داشت: صرفا داشتن پول نقد شغل ایجاد نمی کند بلکه آنچه که شغل ایجاد می کند داشتن فکر و مهارت و دست های توانمند نیروی انسانی است که با بهره گیری از این توانمندی ها زمینه اشتغال پایدار فراهم می شود.

ویسمرادی ادامه داد: یکی از عللی که باعث شده استان کرمانشاه در زمینه اشتغال عملکرد مطلوبی نداشته باشد این است که متقاضیان ایجاد شغل از فکر و مهارت بهره کافی نمی برند.

وی با بیان اینکه جوانان نباید فقط به دنبال استخدام در ادارات باشند و این امر برای همه افراد جامعه نیز فراهم نمی شود اضافه کرد: حرفه آموزی جایگاه اجتماعی افراد را پایین نمی آورد بلکه با حرفه آموزی می توان کار و شغل فراهم کرد.

فرماندار شهرستان روانسر بیان داشت: ما باید استعدادهای جوانان را تقویت کنیم و بستر این آموزش ها نیز در مراکز فنی و حرفه ای فراهم است.

مدیر مرکز فنی و حرفه ای روانسر نیز گفت: تعهد آموزشی این مرکز در سال 97 ، برگزاری 130 هزار نفر ساعت دوره آموزشی است.

حسن محمدی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 148 نفر دوره در قالب 22 هزار و 363 نفر ساعت در رشته های برق ، کشاورزی، عمران ، طراحی و دوخت و پرورش زنبور عسل آموزش دیده اند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار