از ابتدای امسال تاکنون:
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 73 اخطاریه بهداشتی برای استخرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز صادر و پرونده حقوقی تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۳۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 22 July 2018

فرهاد صفدری اظهار داشت: تعداد زیادی از آنها در زمان تعیین شده اقدام به رفع نقص کردند و با استخرهایی که در زمان تعیین شده رفع نقص نکنند برخوردهای قانونی لازم از جمله پلمپ محل صورت می گیرد.

وی افزود : در حال حاضر 50 استخر زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان فعال است که در تمام طول سال مورد نظارت بازرسان بهداشت محیط قرار می گیرند و با شروع فصل گرما، نظارت ها تشدید می شود.

صفدری ادامه داد : از ابتدای سال تا کنون، 183 مورد آزمون میکروبی و شیمیایی از این استخرها انجام شده که در 80 درصد آزمون ها، سلامت آب تایید شده است.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان برای استفاده از استخربه مردم توصیه کرد: با وجود نظارت های بهداشتی بر شرایط استخرها، مردم در صورت مشاهده هر گونه مشکل بهداشتی، با شماره 190 سامانه دریافت شکایات بهداشتی تماس حاصل کنند.

وی گفت: به شناگران توصیه می شود که در صورت داشتن آلرژی های پوستی و چشمی و حساسیت به میزان کلر آب، اگر آب استخر غیر تمیز و میزان کار بالا باشد از شنا کردن خودداری کنند.

صفدری اضافه کرد : از جمله مشکلات در استخرها، تماس حوله های خیس و لباس ها با سطوح رختکن است که اگر محل از نظر گندزدایی مناسب نباشد باعث انتقال بیماری های پوستی می شود بنابراین شناگران باید بهداشت فردی را رعایت کنند و حداقل تماس لباس های آنها و حوله ها با سطوح رختکن ایجاد شود.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: استفاده از حوله شخصی و عینک برای افراد با حساسیت های شخصی و همچنین اطمینان از آب شرب سالم در استخرها اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در استفاده از جکوزی باید توجه داشته باشیم کلر حوضچه جکوزی بوی زننده نداشته باشد و آب از نظر ظاهری تمیز باشد.

صفدری افزود: افراد با حساسیت های پوستی در مراجعه به سونا از زیرانداز مناسب برای جلوگیری از تماس مستقیم با سطوح گرم و مرطوب استفاده شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: استخر ، پرونده قضایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار