مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه در نشستی مشترک با مدیرکل زندانهای استان گفت: توانمندسازی زندانیان در زمینه فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در اشتغال آنان پس از آزادی بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۶۳۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 22 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فنی و حرفه استان کرمانشاه،یاور محمدی گفت: آموزش در زندان ها علاوه بر نقش سازنده و تقویت روحیه خودباوری موجب تضمین اشتغال و تامین معاش آینده مددجویان و همچنین بازگشت موثر آنان به جامعه می شود.

وی با اشاره به نقش موثر آموزشهای فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال زندانیان اظهارداشت: آموزش های مهارتی در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان موثر است و از ارتکاب جرم و بازگشت مجدد آنان به زندان جلوگیری می کند و نقش بسزایی در کاهش معضلات اجتماعی دارد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای کرمانشاه گفت: این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال موجبات بازگشت و توانمندسازی زندانیان به جامعه را فراهم کند.

محمدی ادامه داد: اشتغال و حرفه‌آموزی در بین زندانیان باعث تربیت نیروی متخصص خواهد شد و دغدغه زندانیان برای یافتن شغل پس از آزادی را کم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه داشتن مهارت در فرد زندانی ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، منجر به تقویت شخصیت و توجه به استعدادها و توانایی های درونی و فردی می‌شود. اظهارکرد: این امر زمینه را برای ایجاد جایگاه و منزلت اجتماعی و بازسازی شخصیت فرد زندانی را فراهم می‌کند که مهمترین عامل در پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: تمامی این رشته‌های آموزشی بر اساس سرفصل‌ها و استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اولویت آموزش‌های عملی و توسط مربیان اعزامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه آزمون‌های پایان دوره این دوره‌ها توسط آزمون‌گران اعزامی اداره کل اخذ می‌شود، خاطرنشان کرد: گواهینامه‌های مهارت مددجویان پذیرفته شده درآزمون‌ها بدون ذکر نامی از محل آموزش و دقیقاً همانند گواهینامه‌های صادره با کد استاندارد بین‌المللی در مراکز سطح شهر صادر و تحویل مددجویان می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار