رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: چه اعتبارات هزینه‌ای و چه اعتبارات عمرانی سال گذشته استان برگشت نخورده و نخواهد خورد.
کد خبر: ۶۳۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 22 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، طهمورث الیاسی در خصوص برخی صحبت‌ها‌ در مورد برگشت اعتبارات استان، گفت: هیچ اعتباری از استان برگشت نخورده و نخواهد خورد.

وی افزود: بودجه هزینه ای سال گذشته استان 340 میلیارد تومان است که همه این اعتبار تا تاریخ 31 فروردین امسال جذب شد و از محل همین اعتبارات تمام دیون دستگاه‌های اجرایی استان بجز جهاد کشاورزی از سال 1383 تا سال 1396 پرداخت شد و هیچ دستگاهی از نظر بودجه هزینه‌ای مشکل نداشت.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه افزود: بودجه تملک دارایی‌های سرمایه ای(عمرنی) سال گذشته استان هم که بالغ بر 810 میلیارد تومان است تا 31 تیر یعنی تا دو روز دیگر مهلت جذب دارد که همه آن جذب خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 760 میلیارد تومان از این میزان اعتبار جذب شده و مابقی نیز تا موعد مقرر جذب خواهد شد و هیچ اعتباری از استان برگشت نخورده و نخواهد خورد.

مشکلی در تامین اعتبارات بازسازی دستگاه‌ها نداریم

الیاسی در ادامه اعتبارات بازسازی ساختمان‌های دولتی و زیرساخت‌ها در مناطق زلزله زده را 1260 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بر اساس ماده 12 قانون مدیریت بحران، دولت می‌تواند از سرجمع بودجه، رقمی را برای بازسازی مناطقی که دچار بحران شده و خسارت‌ دیده‌اند اختصاص دهد. بر همین اساس دولت هم اکنون می‌تواند تا سقف 3700 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق بحران زده اختصاص دهد و در همین راستا و از محل همین بودجه 1260 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده استان اختصاص داده شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه افزود: در مجموع رقم خسارت های استان در زلزله سال گذشته با احتساب خسارت واحدهای مسکونی و تجاری حدود شش هزار میلیارد تومان برآورد می شود که در همین راستا مقرر شد 1260 میلیارد تومان صرفا برای بازسازی و نوسازی ساختمان های دولتی و زیرساخت های آسیب دیده اختصاص داده شود.

5 میلیون تومان دیگر به خانواده جانباختگان زلزله پرداخت می‌شود

وی افزود: در مرحله اول پرداخت این اعتبارات 548 میلیارد تومان امسال مصوب شد که از این میزان 48 میلیارد تومان آن اعتبارات هزینه‌ای شامل هزینه صدور پروانه ساخت شهرداری است که تخصیص یافته و در حال پرداخت آن هستیم.

الیاسی تصریح کرد: همچنین بخشی از این 48 میلیارد تومان، برای پرداخت به خانواده جانباختگان زلزله و مصدومان ضایعه نخاعی اختصاص داده شده است.

الیاسی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد پنج میلیون تومان به خانواده جانباختگان زلزله پرداخت شود که با هلال احمر مبادله موافقت نامه انجام و این رقم تامین شد و هم اکنون نیز مقرر شده پنج میلیون تومان دیگر به خانواده این افراد پرداخت شود که آن هم تامین شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: 500 میلیارد تومان دیگرِ نیز از مرحله اول اعتبارات بازسازی ابلاغ شده و در مرحله تخصیص قرار دارد که به احتمال زیاد ظرف هفته جاری یا هفته آینده 40 درصد آن به استان تخصیص می شود.

وی افزود: طرح و پروژه‌هایی که توسط شورای هماهنگی مدیریت بحران مشخص و اعلام شود، از این محل برای آنها تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هر دستگاهی پروژه و طرح ارائه دهد که به تصویب شورای هماهنگی مدیریت بحران برسد، اعتبارات آن بطور کامل تامین و تخصیص می شود.

الیاسی خاطرنشان تا 31 تیرماه سال آینده فرصت هزینه کرد این اعتبارات وجود دارد و سال آینده نیز مابقی 1260 میلیارد تومان در صورت اعلام استان تخصیص می شود و تمام این 1260 میلیارد تومان تا پایان سال آینده یعنی تا پایان زمان بازسازی جذب می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه تاکید کرد: هیچ مشکلی در تامین اعتبارات زیرساخت ها و ساختمان های دولتی نداریم و نیاز است که دستگاه های پروژه های خود راهرچه سریعتر در شورای هماهنگی مدیریت بحران طرح و تصویب کنند.

الیاسی در ادامه به روند استمهال تسهیلات زلزله زدگان اشاره کرد و افزود: امهال و استمهال تسهیلات بانکی در چارچوب قانونی مدیریت بحران است و بر اساس این قانون تسهیلات واحدهای خسارت دیده و افرادی که در اثر بلایای طبیعی از جمله زلزله دچار خسارت شده اند تا دو سال استمهال می شود و دولت می‌تواند بر اساس این قانون از محل بودجه عمومی تسهیلات این افراد را استمهال کند.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به زلزله سال گذشته در استان کرمانشاه مصوب شد که اصل تسهیلات زیر 50 میلیون تومان به مدت دو سال استمهال شود و سود و کارمزد آن را در این دو سال دولت پرداخت کند.

وی افزود: مجموع تسهیلات زیر 50 میلیون تومان افراد خسارت دیده از زلزله رقمی حدود 2300 میلیارد تومان برآورد شده که سود و کارمزد دو ساله آن رقمی در حدود 850 میلیارد تومان است که دولت این رقم را از محل بودجه عمومی پرداخت میکند.

الیاسی تصریح کرد: استمهال تسهیلات با رقم بیش از 50 میلیون تومان نیز منوط به تایید شورای هماهنگی مدیریت بحران است.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار