دوره آموزش کارآفرینی "پشت کار" ویژه دانشجویان بومی کرمانشاه در دانشگاه های استان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۳۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 22 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کیوان ماهور دبیر اجرایی این دوره کارآفرینی ، اظهار کرد: این دوره ها در دانشگاه های رازی، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، صنعتی و دانشکده سما برگزار می شوند.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را افزایش دانش فنی دانشجویان و تلاش برای گرایش آنان به سمت کسب و کار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر اکثر دانشگاه های ایران مهارت آموزی و کارآفرینی دانشجویان را مورد توجه قرار داده اند، در این راستا ما نیز در تلاشیم با اجرای چنین دوره هایی دانشجویان را برای ورود سریعتر به بازار کار و فضای کسب و کار آماده کنیم.

دبیر اجرایی دوره کارآفرینی در دانشگاه های کرمانشاه تصریح کرد: در این دوره ها دانشجویان را با مهارت های اولیه کارآفرینی آشنا می کنیم تا برای ورود به پروسه های بعدی آماده شوند.

وی آشنایی با مراحل مختلف راه اندازی کسب و کار جدید، قوانین و مقررات مربوط به توسعه کسب و کار در ایران، شیوه های مدیریت و رهبری کسب وکار و مهارت تشخیص فرصت و تقویت خلاقیت و نوآوری برای ایده های جدید را از دیگر اهداف این دوره های آموزشی عنوان کرد.

ماهور تاکید کرد: همچنین برگزاری این دوره ها در واقع یک کار پژوهشی خواهد بود تا مشخص شود آموزش مهارت اولیه کارآفرینی تا چه اندازه در ورود موفقیت آمیز فرد به فضای کسب و کار نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه درمرحله اول برگزاری این دوره ها از هر دانشگاه بین 35 تا 40 دانشجو آموزش خواهند دید، گفت: 50 نفر برگزیده این دوره ها را برای برنامه بعدی که استارتاپ خواهد بود انتخاب می کنیم و در نهایت 15 نفر را وارد فضای کسب و کار می کنیم.

دبیر اجرایی دوره کارآفرینی بیشترین استقبال دانشجویان از این دوره ها را مربوط به دانشگاه صنعتی عنوان کرد و افزود: درصورتی که این دوره ها نتایج مثبتی داشته باشد در نظر داریم بصورت مداوم و در سطح وسیعتری در دانشگاه های استان برگزار کنیم.

وی در ادامه در خصوص برنامه برگزاری این دوره ها نیز گفت: از 24 تیر تا سوم مرداد برگزاری دوره را در دانشگاه های آزاد اسلامی، صنعتی و دانشکده سما خواهیم داشت و دوره های دانشگاه رازی و علوم پزشکی نیز طی شهریور و مهر برگزار خواهد شد.

به گفته این مسئول معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان طراح برگزاری این دوره ها است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار