معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از صرفه‌جویی یک میلیون مترمکعبی در مصرف آب با انسداد ۵۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 22 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمودرضا شهلایی ، با اشاره به اقداماتی که از اول امسال در زمینه طرح احیا و تعادل بخشی دشت‌ها در استان کرمانشاه صورت گرفته، گفت: در سه ماهه امسال 54 حلقه غیرمجاز در استان کرمانشاه شناسایی و مسدود شده که باعث صرفه‌جویی یک میلیون مترمکعبی در مصرف آب شده است.

وی با اشاره به شناسایی حدود چهار هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه، عنوان کرد: پیش بینی ما این است در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال 500 حلقه چاه را مسدود کنیم.

به گفته این مسئول، در سال گذشته نیز 429 مورد انسداد چاه غیرمجاز با صرفه‌جویی 14 میلیون مترمکعبی در مصرف آب در استان داشتیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از تشدید برخورد با چاه‌های غیرمجاز استان از سال 86 تاکنون یاد کرد و گفت: در این مدت 4003 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که 98 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

وی اولویت برخورد و انسداد چاه‌های غیرمجاز را نیز با دشت‌های ممنوعه خصوصا دشت ماهیدشت دانست که وضعیت چندان مناسبی ندارد.

شهلایی درباره وضعیت چاه‌های مجهز به کنتور هوشمند در استان نیز اظهار کرد: اکنون 1260 حلقه چاه مجاز در استان مجهز به کنتور هوشمند هستند که از این تعداد حدود 40 تا 50 مورد مربوط به سه ماهه امسال بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بر میزان مصرفاز چاه‌های مجاز هم نظارت می‌شود، افزود: 26 گروه بازدید از بهره‌برداری منابع را بر عهده دارند و از سال گذشته تاکنون نزدیک به چهار هزار مورد نظارت بر برداشت از این منابع صورت گرفته است.

وی سهم امسال استان کرمانشاه از اعتبارات طرح احیا و تعادل بخشی دشت‌ها را شش میلیارد تومان اعلام کرد که تاکنون هیچ تخصیصی نداشته است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار