ماموران انتظامی استان در هفته گذشته (۲۳ تا ۲۹ تیر) روز‌های پرکاری را سپری کردند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به کشف راز اسیدپاش دروغگو و دستگیری هکر کرمانشاهی اشاره کرد.
کد خبر: ۶۳۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 22 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، اولین رویداد مهم انتظامی استان در هفته گذشته، کشف 47 فقره سرقت منزل و قطعات خودرو و همچنین دستگیری 7 سارق سابقه دار در کرمانشاه بود که توسط سرهنگ "حسین براری" فرمانده انتظامی شهرستان عنوان شد.

وی یادآوری کرد: سارقان پس از دستگیری و در بازجویی های بعمل امده، به 46 فقره سرقت قطعات خودرو و یک فقره سرقت از منزل اعتراف کردند.

سرهنگ براری همچنین از معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد.

** آموزش به روز کارکنان انتظامی امنیت جامعه را افزایش می دهد

سردار "منوچهر امان اللهی" در جلسه هماهنگی نظارت و ارزیابی از قرارگاه جهادی ارتقاء تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان، اظهار داشت: هرقدر این آموزش ها دقیق تر و به روز تر باشد امنیت عمومی جامعه نیز افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه پلیس هیچ هدفی جز تامین امنیت مردم و رضایتمندی شهروندان ندارد، گفت: از این رو به صورت مستمر و پیوسته آموزش کارکنان خود را در برنامه قرار داده است.

سردار امان اللهی ادامه داد: یک نیروی پلیس حرفه ای همیشه باید در معرض آموزش قرار بگیرد تا با آخرین شگردها و حربه ها آشنا و بتواند در مواجهه با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی عکس العمل مناسب را از خود نشان دهد.

** امنیت مهمترین مولغه اقتدار هر کشور است

سردار "ولی مدنی" رئیس بازرسان ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با مسئولان و فرماندهان ارشد انتظامی استان کرمانشاه، اظهار داشت: امنیت مهمترین مولفه اقتدار هر کشور است که خوشبختانه جمهوری اسلامی در بالاترین سطح از آن برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه طی 40 سال اخیر، امنیت و اقتدار ایران همواره زبانزد عام و خاص بوده و حتی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب نیز بارها به آن اعتراف کرده اند، تصریح کرد: گوش به فرمان بودن ولایت و تبعیت محض از ولی فقیه، همراهی مردم با نظام و ولایت و ظلم ستیزی از جمله شاخصه هایی بوده که موجبات این اقتدار را فراهم آورده است.

این مقام ارشد نظامی یادآوری کرد: شکست های پیاپی دشمنان در برنامه های طراحی شده علیه جمهوری اسلامی آن ها را بسیار عصبانی کرده و همین نیز عاملی شده تا همواره به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی و دلسرد کردن مردم نسبت به وضعیت آینده خود باشند.

** کشف بیش از 34 هزار نخ سیگار قاچاق

سرهنگ "غضبان احمدی فرد" فرمانده انتظامی سنقروکلیایی با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان، از کشف 34 هزار و 600 نخ سیگار قاچاق و 2 قبضه اسلحه شکاری فاقد مجوز خبر داد و گفت: پلمپ 12 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و نداشتن پروانه فعالیت از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

وی با اشاره به برخورد با سارقان و خرده فروشان مواد مخدر، گفت: در این طرح 15 خرده فروش و 3 نفر از سارقان شهرستان توسط پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ احمدی فرد همچنین از کشف 7 فقره سرقت به همراه 3 دستگاه خودرو و و موتور سیکلت مسروقه نیز خبر داد.

** دست اسیدپاش دروغگو رو شد

سرهنگ "محمدرضا آمویی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، اظهار داشت: مردی 40 ساله که با همسر خود اختلاف داشت پس از یک درگیری و کشمکش با خواهرزاده زنش که جوانی 23 ساله بود، اقدام به اسیدپاشی برروی وی و همراهش می کند.

وی ادامه داد: این فرد در حین اسید پاشی، خود و دوست خواهر زاده زنش دچار سوختگی و جراحت می شوند که پس از اقدام به این کار، توسط مردم به بیمارستان منتقل می گردند اما در تحقیقات اولیه پلیس اعلام می کند در حالی که رانندگی می کرده ناگهان از سوی یک دستگاه خودرو پژو پارس راهش سد شده و توسط سرنشینان این خودرو مورد اسیدپاشی قرار گرفته است.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه، یادآور شد: با ثبت این اظهارات، ماموران در گام بعدی به سراغ خواهرزاده زن فرد مصدوم رفتند که وی در بازجویی ها منکر هرگونه اسیدپاشی شد و عنوان کرد که شوهرخاله اسیدپاش قصد داشته به روی وی و دوستش اسید بپاشد که با مقاومت آن ها روبرو شده و در حین درگیری و کشمکش های ایجاد شده، مقداری اسید روی شوهرخاله و دوستش ریخته که باعث مصدومیتشان شده است.

سرهنگ امویی ادامه داد: با ثبت اظهارات این فرد، ماموران دایره تحقیقاتی خود را گسترده تر کردند که در جریان این تحقیقات و کسب نظر از شاهدان حادثه و همچنین بررسی های فنی به این نتیجه رسیدند که خود مصدوم، اقدام به اسیدپاشی کرده بنابراین با روشن شدن موضوع،

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار