دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌رضوی گفت: ورزشکاران تیراندازی در خراسان‌رضوی خطوط الکترونیکی ندارند و از سیبل‌های کاغذی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 23 July 2018

به گزارش تابناک : هیئت تیراندازی خراسان‌رضوی یکی از هیئت‌هایی است که توانسته در فعالیت ورزشی خود و مقام‌آوری در سطوح مختلف موفق باشد، البته مسئولان و ورزشکاران ورزش تیراندازی در خراسان رضوی دغدغه‌هایی دارند اما این مورد از ادامه فعالیت آنها جلوگیری نکرده است.

محمود سوقندی؛ دبیر هیئت تیراندازی خراسان‌رضوی، با حضور در تحریریه تسنیم در مورد وضعیت ورزشکاران و متولیان تیراندازی در خراسان‌رضوی آماری را به اطلاع رساند، همچنین در ارتباط با نحوه درآمد اعضای هیئت توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

هیئت تیراندازی خراسان‌رضوی از چه بخش‌هایی منبع درآمد دارد؟

سوقندی: در حال حاضر هیئت تیراندازی خراسان‌رضوی از اموری نظیر کلاس‌ها، ورودی‌های مسابقات و مانند آنها درآمد کسب می‌کند، این روش کمی سخت است اما بدون این امور نمی‌توان چرخه هیئت را ثابت نگه داشت و اقدامات مربوط به ورزشکاران را به درستی انجام داد.

آیا هیئت تیراندازی خراسان‌رضوی اسپانسری جهت حمایت از ورزشکاران دارد؟

سوقندی: تاکنون هیچ اسپانسری برای حمایت از هیئت و ورزشکاران تیراندازی در خراسان‌رضوی وجود نداشته و هیئت به تنهایی مجبور به انجام تمامی امور تیراندازی شده است، هیچ یک از متولیان بخش خصوصی که در حال فعالیت هستند به حوزه تیراندازی وارد نمی‌شوند و این ورزش نمی‌تواند آنها را برای حمایت جذب کند.

در حال حاضر هیئت تیراندازی خراسان رضوی برای واگذاری تیم لیگ برتر آمادگی کامل دارد اما برای اعزام ورزشکاران تیراندازی استان به مسابقات لیگ کشوری اسپانسری وجود ندارد، اغلب شرکت‌ها به دلیل فقدان تبلیغات زیاد و پوشش خبری کامل توسط ارگان‌های مختلف نظیر صدا و سیما از هیئت حمایت نمی‌کند.

توسط صدا و سیما در دو سال گذشته چندین برنامه تلویزیونی و رادیویی تیراندازی برگزار شده اما در حال حاضر میان هیئت تیراندازی استان و صدا و سیمای خراسان رضوی ارتباطی برقرار نمی‌شود، هیئت تیراندازی استان خواستار به چالش کشیدن خود توسط این ارگان بوده که تاکنون محقق نشده است.

هیئت تیراندازی خراسان رضوی به چه میزان مورد حمایت ارگان‌های دولتی قرار می‌گیرد؟

سوقندی: منابع دولتی چندان زیاد نیست و نمی‌توان از هیئت حمایت کرد، در صورت حمایت نیز مقدار بودجه آن برای انجام برنامه‌های مورد نظر کافی نیست، البته اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی از هیئت و ورزشکاران تیراندازی خراسان رضوی حمایت کرده اما بیش از این منابع مالی در اختیار آنها نیست.

برای فراهم‌سازی تجهیزات مورد نظر رشته ورزشی تیراندازی چه میزان بودجه لازم است؟

سوقندی: تجهیزات ورزش تیراندازی هزینه‌بردار بوده و نمی‌توان با مبالغ کم انتظارات زیادی داشت، همچنین فضای لازم باید در اختیار ورزشکاران قرار گیرد تا حرکات خود را به درستی انجام دهند و با یکدیگر به رقابت بپردازند، به عنوان مثال سلاح مورد استفاده ورزشکاران تیراندازی بالغ بر 20 میلیون تومان است.

همچنین وسیله‌ای به نام تپانچه برای ورزشکاران 13 میلیون تومان قیمت داشته که باید این تجهیزات برای ورزشکار پیش از آغاز تمرینات خریده و آماده باشد، در حال حاضر هیئت توانایی خرید سلاح و تجهیزات ورزشکاران استان را نداشته و فدراسیون تیراندازی نیز هیچ کمکی به آنها نمی‌رساند.

هیئت تیراندازی خراسان رضوی چه اقداماتی را در شهرستان‌ها انجام می‌دهد؟

سوقندی: هر یک از شهرستان‌ها دارای اداره کل ورزش و جوانان هستند، این هیئت ورودی و مبالغ برگزاری کلاس‌ها را از ورزشکاران حاضر در مشهد می‌گیرد و نمی‌تواند آن را در شهرستان‌های دیگر استفاده کند، این مبالغ حق ورزشکاران مشهدی است و ورزشکاران سایر شهرستان‌ها نیز باید به همین گونه عمل کنند و مبالغ دریافتی را تنها برای شهرستان خود استفاده کنند.

البته مبالغ دریافتی از ورزشکاران کفاف پرداخت هزینه‌های سایر شهرستان‌ها را نمی‌دهد اما در صورت تحقق این امر نیز هیئت اجازه انجام این کار را ندارد، مشهد مانند سایر شهرستان‌ها باید به تنهایی مخارج خود را پرداخت کند و مبالغ دریافتی از ورزشکاران را برای همان ورزشکار پرداخت کند.

هیئت تیراندازی خراسان رضوی از ورزشکاران سایر شهرستان‌ها در امور فنی و فکری حمایت می‌کنند، چرا که این امر توسط اعضای هیئت انجام می‌شود، اما انجام سایر امور در توان هیئت استان نیست، همانطور که ذکر شد باید بخش خصوصی وارد کار شود، این بخش می‌تواند تأثیر بسیاری بر این امر گذارد.

هیئت تیراندازی خراسان رضوی چه مشکلاتی در سیستم ورزشی خود احساس می‌کند؟

سوقندی: یکی از دغدغه‌های هیئت تیراندازی خراسان رضوی، تقاضاهای وام بانکی دیر به اجابت می‌رسد، در صورت اختصاص یافتن سهمیه‌ای مطلوب به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی وضعیت تیراندازی در استان بهبود می‌یابد، این ارگان به طبع ورزش تیراندازی را در شهرستان‌هایی مانند نیشابور و نظایر آن رواج می‌دهند.

شهرستان‌های خراسان رضوی سالن‌ اختصاصی برای ورزش تیراندازی دارند؟

سوقندی: اقداماتی در این باره صورت گرفته و امور مربوطه انجام شده است، به عنوان مثال تاکنون یک سالن در سرخس به نام پالایشگاه شهید هاشمی نژاد بوده که از امکانات کافی برخوردار نیست، شهرستان‌های استان جای زیادی برای پیشرفت دارند و می‌‍توان بر ورزشکاران آن سرمایه گذاری کرد.

در حال حاضر تیم‌های لیگ تیراندازی توسط هیچ ارگانی نظیر فدراسیون تیراندازی حمایت نشده و تنها توسط بخش ورودی آن هزینه‌های موجود پرداخت می‌شود، در غیر این صورت هیئت تیراندازی خراسان رضوی هیچ بودجه‌ای در اختیار نداشته و نمی‌تواند به فعالیت خود در این بخش ادامه دهد.

تاکنون اعضای هیئت به دلیل کمبود بودجه مجبور شده‌اند که شخصاً از درآمد خود برخی از هزینه‌ها را تقبل کنند؟

سوقندی: خیر زیرا اعضای هیئت نمی‌گذارند وضعیت به این اندازه وخیم شود، هزینه‌های ورزشکاران عمدتاً از محل ثبت نام‌ها و کلاس‌ها جبران می‌شود، همچنین این هیئت برای لیگ‌های خود ورودی دریافت می‌کند،

علاوه بر موارد مذکور، قرار بر حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از بهیئت تیراندازی استان در زمینه برگزاری لیگ کشوری در بخش آقایان شده است، در حال حاضر ورزشکاران تمامی تلاش خود را برای اخذ نتیجه مطلوب در مسابقات مختلف نظیر قهرمانی کشوری و مانند آن به کار می‌گیرند.

تاکنون برنامه‌ای به دلیل کمبود بودجه لغو شده و یا به تعویق افتاده است؟

سوقندی: بله؛ مسابقات سال گذشته در بخش آقایان به دلیل محدودیت بودجه‌ای بدون حضور ورزشکاران خراسان رضوی شکل گرفت، همچنین یکی از برنامه‌های هیئت تیراندازی خراسان رضوی، الکترونیکی کردن خطوط تیراندازی بوده که مستلزم پرداخت مبلغی بالغ بر 100 میلیون تومان است که این مورد نیز در وضعیت فعلی امکان پذر نیست.

یکی از دلایل پایین بودن رکورد ورزشکاران خراسان رضوی، فقدان خطوط الکترونیکی است، تیراندازان استان با سیبل‌های کاغذی تمرین می‌کنند و مسابقات کشوری با خطوط الکترونیکی است، به همین دلیل آنها در مسابقات به دلیل عدم تمرین با خطوط مذکور افت می‌کنند، در حالی که وقتی تمرینات متعددی با آنها انجام شود، آنها طرز استفاده این وسیله را فرا می‌گیرند.

هیئت تیراندازی خراسان رضوی در صدد انجام این امر در سال 97 است اما با توجه به بالا رفتن هزینه‌های ارز، تحقق این امر شاید به اواخر سال موکول شود، همچنین اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی پس از برگزاری جلساتی با هیئت، تصمیم به حمایت از هیئت در زمینه خطوط الکترونیکی دارد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار