رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت:در تلاشیم که امسال تالار شهر را که در محوطه تاریخی شهرداری قرار دارد را احیا کنیم.
کد خبر: ۶۳۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 23 July 2018

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: یکی از برنامه های امسال پیگیری پیوستن کرمانشاه به مجموعه شهرهای خلاق یونسکو است.

به گزارش خبرنگار تابناک، مهدی عبدالمالکی در نشست خبری امروز که در شهرداری کرمانشاه برگزار شد،افزود:خوشبختانه اهمیت مباحث فرهنگی از 9 ماه پیش به طور جدی مد نظر سازمان شهرداری‌ها قرار گرفت و در این راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهرداری کلانشهرها راه اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد:سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه از آذرماه سال گذشته کار خود را بطور رسمی آغاز کرده  وفعالیت‌های آن عمدتا در این چند ماه بحث ساختار سازی بوده است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه اظهار داشت:این سازمان فعالیت‌های خود را در دو حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سطح فرهنگ جامعه در قالب رفتار شهروندی متمرکز کردیم و گروه هدف این برنامه‌ها نیز عمدتا کودکان و نوجوانان شش تا 18 سال هستند که آموزش آنها با اثربخشی بیشتری همراه است.

عبدالمالکی تصریح کرد:دربخش آموزش شهروندی کهدر قالب آموزش‌های عمومی و اختصاصی است تاکنون در بحث آموزش‌های عمومی 40 دوره برای رده‌های سنی مختلف در سه فرهنگسرا برگزار شده ودرآموزش‌های تخصصی نیز از طریق انجمن‌های مختلف در حال پیگیری است.

وی ابراز داشت: تاکنون 45 رخداد فرهنگی در شهر کرمانشاهدر بحث فرهنگی برگزار شده که شاه بیت آن اجرای 200 برنامه فرهنگی در نوروز امسال بود.

به گفته این مسئول؛سال گذشته نگارخانه قدیمی شهر احیا شد و هم اکنون استانداردترین نگارخانه غرب کشور محسوب می شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود:در حال پیگیری دو رویداد مهم که یکی از آنها پیگیری پیوستن کرمانشاه به مجموعه شهرهای خلاق یونسکو است هستیم.

وی گفت:تاکنون 116 شهر عضو این مجموعه هستند و با پیوستن کرمانشاه به مجموع این شهرها می توانیم از مزایای خواهر خواندگی با سایر شهرهای مطرح حوزه گردشگری و برقراری ارتباطات بین المللی بهره‌مند شویم.

عبدالمالکی اذعان داشت:خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده هم افزایی خوبی میان دستگاه‌های فرهنگی کرمانشاه ایجاد شده و کارهای فرهنگی مشترک نیز انجام شده و امسال نیز تلاش داریم تا پنج رخداد ملی و کلان را با همکاری دستگاهای فرهنگی برگزار کنیم.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار