سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت:هیچ یک از اعضای شورای شهر حق استخدام و جذب کسی را ندارند ولی متاسفانه شاهدیم برخی اعضای شورا، عملا شهرداری برخی مناطق را خانوادگی کرده‌اند و از طرف دیگر می گویند که استخدام توسط اعضای شورای شهر ممنوع و غیر قانونی است.
کد خبر: ۶۳۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 23 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، ابراهیم مرادی در نشست خبری امروز  که در شهرداری کرمانشاه برگزار شد ، افزود:در جلسه امروز شورای شهر کرمانشاه در خصوص انتخاب شهردار و بررسی تنها گزینه بحث و بررسی می‌شود و نهایتا تصمیم‌گیری در این زمینه در جلسه هفته آینده شورا انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تنها گزینه تصدی شهرداری کرمانشاه غلامرضا امیری عضو فعلی شورای شهر کرمانشاه است، ولی هیچ چیز در این زمینه قطعی نیست و امکان دارد آقای امیری در دقیقه نود انصراف دهد.

 سخنگوی شورای شهر کرماشناه اظهار داشت:از زمانی که شهردار استعفا داده متاسفانه برخی سایت‌ها در فضای مجازی بدون هیچ منبع موثق و هیچ اطلاعی اسم برخی اشخاص را به عنوان کاندیدای شهرداری کرمانشاه عنوان می‌کنند که موجب گلایه برخی دوستان از جمله آقای "قربانی" شهردار اسبق کرمانشاه شده است.

مرادی تاکید کرد: هیچ کس در این زمینه مراجعه نکرده و تنها گزینه حال حاضرغلامرضا امیری است که قطعیت کاندیدا شدن ایشان هم تا آخرین لحظه مشخص نیست.

 وی افزود:برخی استخدام‌ها در شهرداری با سفارش و پارتی و بدون داشتن تخصص انجام شده،که بعنوان مثل در همین شهرداری کارمندی هست که به اندازه تمام اعضای شورای شهر، در شهرداری افرادی را استخدام کرده که پیگیر کار این فرد و برخورد با او هستیم.

به گفته سخنگوی شورای شهر کرمانشاه،برای جلوگیری برای از استخدام های غیرقانونی در شهرداری قرار است کمیته‌ای تشکیل شود و مشخص کند که از روز نخست فعالیت شورای شهر پنجم چند نفر به بدنه شهرداری کرمانشاه اضافه شده‌اند و قرار است بازرسی هم به این قضیه ورود پیدا کند که این افراد چطور به شهرداری وارد شده‌اند.

وی ابراز داشت:ما نماینده مردم شهر هستیم و تنها باید در خصوص لوایحی که شهرداری ارائه می کند یا در سایر امور شهری تصمیم گیری کنیم و حق دخالت مستقیم در امور شهرداری را نداریم.

مرادی با انتقاد از اینکه هنوز برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر در محلات حاشیه شهر خاکی است ،اظهار داشت: برخی از دوستان شورا برای اینکه خودی نشان دهند و در محله‌ای که رای بالایی آورده‌اند اظهار وجود کنند، آسفالت روی آسفالت می‌ریزند و خیابانی که هیچ مشکلی در بحث آسفالت ندارد را مجددا آسفالت می‌کنند و محلاتی که احتیاج دارند همچنان خاکی هستند.

وی تاکید کرد:هر فکر و تصمیم و اقدامی که از سوی شورای شهر صورت می‌گیرد حاصل تلاش و فکر هر یازده عضو شوراست،  و اینکه خیابان و کوچه‌ای آسفالت می‌شود و بعد بنر زده می‌شود و از فلان عضو شورای شهر تقدیر می شود را اصلادرست نیست. این اقدامات از پول مردم و بیت المال انجام شده و وظیفه ما و شهرداری است، چرا باید مردم از یک عضو شورا بابت آسفالت یک کوچه تقدیر کنند و بنر بزنند.

وی تصریح کرد:در بدنه فرهنگی شهرداری به اندازه تعداد انگشت های دست افراد متخصص نداریم ولی افرادی داریم که قبلا «مرده‌شور» و «قصاب» بوده‌اندو دربخش  فرهنگی در حال کار کردن هستند اینها چطور وارد بدنه فرهنگی شده‌اند واقعا جای تعجب دارد.

مرادی گفت:شورای شهر و شهرداری بایداجازه جذب افراد متخصص فرهنگی را به بدنه فرهنگی شهرداری بدهند و مانع جذب افرادی شوند که کوچکترین تخصصی در این زمینه ندارند.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه افزود:با توجه به گذشتیک سال از عمر شورای پنجم شهراعضا موفق به شناخت از هم شدند و حال می توانیم با این شناخت تصمیمات خوبی اتخاذ کنیم و دیگر فریب خیلی چیزها را نمی‌خوریم.

وی ابراز داشت:شروع دوره پنجم شورا با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه شد. ابتدا تنش‌های انتخابات هیات رییسه را داشتیم و بعد هم بحث انتخاب شهردار و موضوع اربعین و بعد از آن هم زلزله تلخ سال گذشته را پشت سرگذاشتیم و اتفاق پشت اتفاق بود، اما بعد از یک سال و با پشت سر گذاشتن این اتفاقات شناخت اعضا از یکدیگر بیشتر شده و امیداواریم با همدلی بیشتر بتوانیم تصمیمات خوبی برای شهر اتخاذ کنیم.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار