معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با بیان اینکه باید وابستگی‌مان را از نفت خارج کنیم، گفت: این وابستگی اجازه نمی‌دهد به توسعه مورد نظر برسیم بنابراین باید از آن قطع امید کرده و به نسل جوان و آموزشگاه‌ها اعتماد کنیم و در زمینه علم و فناوری به موفقیت‌های خوبی دست یابیم. 
کد خبر: ۶۳۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 26 July 2018
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با بیان اینکه باید وابستگی‌مان را از نفت خارج کنیم، گفت: این وابستگی اجازه نمی‌دهد به توسعه مورد نظر برسیم بنابراین باید از آن قطع امید کرده و به نسل جوان و آموزشگاه‌ها اعتماد کنیم و در زمینه علم و فناوری به موفقیت‌های خوبی دست یابیم. 

به گزارش ایسنا، رضا قیاسی در آیین اختتاحیه هفدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، ضمن تشکر از مسئول جهاد دانشگاهی و کسانی که برنامه‌هایی با موضوع فرهنگ و آموزش در سطح ملی در استان به‌منظور معرفی بیشتر همدان به دیگر استان‌ها فراهم می‌کنند، اظهار کرد: استان همدان دارای چهره فرهنگی، علمی و آموزشی برتر است و از اوایل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این استان با محوریت توسعه آموزش عالی کار خود را آغاز و موفقیت‌های چشمگیری کسب کرد.

قیاسی افزود: وجود بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو و ۲۰۰۰ هیئت علمی و مرکز آموزشی صاحب نام و تربیت دانشجو‌های فعال و بالنده و اثرگذار در زمنیه علم و فناوری حاصل تلاش‌هایی است که بزرگان این استان تا کنون انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان همدان به‌عنوان استانی تاریخی، باستانی و فرهنگی همواره مطرح بوده است، تصریح کرد: وجود افرادی در عرفان و علم مثل شیخ‌الرئیس، باباطاهر، عین‌القضات همدانی و دیگربزرگان در این حوزه باعث سربلندی ماست چرا که این عزیزان در سطح ملی و بین‌الملل شناخته شده‌اند و همین موضوع باعث شده همه به همدان به‌عنوان استان تاریخی فرهنگی بنگرند.

قیاسی تأکید کرد: این استان ۵۰۰ سال پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بوده به‌طوری که برخی افراد از همدان به‌عنوان اولین شهر جهان یا جزو یکی از ۳ شهر اول جهان نام می‌برند که این موضوع نشان از تاریخچه بسیار کهن از مدنیت و تمدن در این استان است.

وی با اشاره به تپه باستانی اکباتان، خاطر نشان کرد: این تپه به قدری ارزشمند است که یکی از بزرگان آلمانی اذعان کرده بود آرزو دارم اگر زمانی قرار بود از دنیا بروم این تپه را دیده و بعد از دنیا دست بردارم.

قیاسی با بیان اینکه استان همدان دارای ۱۸۰۰ جاذبه توریستی اعم از باستانی، فرهنگی، مذهبی و ... است، یادآور شد: برگزاری جشنواره پویانمایی در سطح ملی در همدان کار فرهنگی بود که امسال در این استان رخ داد که بازتاب خوبی برای ما در برداشت.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان ادامه داد: انتخاب استان همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا و برگزاری اجلاس جهانی گردشگری با حضور ۱۸۰ کشور به میزبانی همدان ۲ رویدار بزرگی است که فرصت معرفی بهتر ظرفیت‌های همدان به جهان را می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری چنین رویداد‌های بزرگی در این استان نشانگر فرهنگ و تمدن بی‌نظیر همدان است، خاطر نشان کرد: همدان در زمینه علم نیز دستاورد‌های خوبی کسب کرده است، برگزاری جشنواره پایان نامه بیانگراین موضوع است.

قیاسی با اشاره به اینکه ایران در چند دهه قبل در راستای اهداف و چشم انداز توسعه، تلاش‌های خوبی انجام داده و به دستاورد‌های بزرگی رسیده است، به‌طوری که دو درصد سهم تولید علم را در جهان داریم، اضافه کرد: درغنی سازی انرژی هسته‌ای به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافتیم و این افتخار را مرهون تلاش‌های اساتید و دانشجویان جوان و گمنامی هستیم که در این زمینه شهید شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با تأکید بر اینکه برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی تنه به تنه به کشور‌های بزرگ جهان می‌زنیم همانطور که در غنی‌سازی انرژی هسته‌ای با وجودی که هیچ کشوری به ما کمک نکرد، به موفقیت‌های خوبی رسیدیم، اظهار کرد: اگر قراراست در جهان جایگاه خود را پیدا کنیم، باید سرعت کار‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از همه ظرفیت‌ها در زمینه توسعه برخوردار است، ادامه داد: ما از سرمایه‌های بزرگی برخوردار هستیم چرا که آنچه که در جدول مندلیف آمده ایران دارد همچنین ما از وجود نسل جوان، پویا و بالنده‌ای برخوردار هستیم که با تکیه بر این جوان‌ها موفقیت‌های مورد نظر را کسب خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون از علم، فناوری و نوآوری حمایت می‌شود، افزود: مسئولین نیز برای توسعه کشورمان دست به دست هم داده‌اند و در تلاش هستیم راه چندصد ساله‌ای را طی کنیم تا به آنچه شایسته این شهر وکشور است دست یابیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار