همایش ظرفیت‌های انقلاب اسلامی،کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی به مناسبت چهلمین سال انقلاب از سوی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 31 July 2018

نشست خبری «همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی» برگزار شدبه گزارش تابناک تهران حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری همایش بین‌المللی "ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظم جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی" که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه حرفه‌ای و الهی ما اقتدا می‌کند که کاری فراگیر و همه جانبه در حوزه انقلاب اسلامی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این انقلاب که بر پایه اندیشه‌ اسلامی به وجود آمده در دنیا بی‌نظیر است،گفت: این موضوع را اندیشمندان جهان نیز اذعان کردند. یک انقلاب بزرگ فرهنگی، دینی، علمی و اندیشه‌ای در جهان معاصر به رهبری فقیه ارزشمند و بزرگ که از حوزه علمیه شیعه سردرآورده بود با دست خالی در حساس‌ترین نقطه جهان شکل گرفت و یکی از بزرگترین و ظاهرا قدرتمندترین ساختار سیاسی را از اریکه قدرت به زیر کشید.

کلانتری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خط بطلانی بر تفکر لیبرال بود، ادامه داد: الگوی حرکتی امام‌خمینی(ره) کاملا قرآنی و مبارزه سیاسی خود را طبق قرآن به عنوان "قیام‌للله" تعریف کرد. در مبارزه با طاغوت، ظلم و استکبار و برپایی نظام شعار قرآنی دارد. همچنین آموزه‌های ناب اسلام را در تفکر و سیره عملی ایشان می‌بینید. مردم در آغاز انقلاب از آبان سال 41 تا 22 بهمن 57 در صحنه حضور داشته و همه هستی خود و جوانان را تقدیم انقلاب کرده است. این حضور بی‌نظیر مردم در دفاع مقدس نیز دیدنی است. علت حضور، سرمایه‌گذاری و نقش آفرینی و پشتیانی از انقلاب توسط مردم با وجود همه فراز ونشیب‌ها ایمان به مبانی انقلاب، خلوص رهبر و اتصال این انقلاب به نهضت امام عصر (عج) بوده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: انقلاب اسلامی در چهل سالگی خود به بلوغ رسیده، از مرحله اقرار و ثبات عبور کرده و مانند شجره طیبه‌ای است که اصلش ثابت و نیروهای خود را به جهان تقدیم می‌کند. 

کلانتری با اشاره به اینکه مسئولان باید دستاوردهای انقلاب را به مردم اعلام کنند، تصریح کرد:  دانشگاه آزاد اسلامی که میوه انقلاب است و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با حدود 6 میلیون فارغ التحصیل و یک و نیم میلیون شاغل به تحصیل، وظیفه خود می‌داند که گامی اساسی برای معرفی دستاوردهای انقلاب بردارد.

وی با اشاره به جزئیات همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی کارآمدی و کارنامه جمهوری اسلامی ایران گفت: این همایش دارای ابعاد بین‌المللی است و  تلاش آن بررسی کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علم، صنعت، اقتصاد، کشاورزی، راه و شهرسازی، دفاعی و نظامی است. دستاوردهای این همایش در کتاب توسط اندیشمندان جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: سایر برنامه‌های این همایش "چهل چراغ انقلاب" شامل 40 نشست علمی درباه ماهیت کلیدی مطروحه امام(ره) و مقام معظم رهبری، اردو و سیر مطالعاتی از خمین تا جماران به منظور شناخت حضرت امامخمینی(ره) در سالگرد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود.

محورهای همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران

در ادامه این نشست خبری حجت الاسلام خیری دبیر این همایش، با بیان اینکه انقلاب اسلامی تبلور سنت، نصرت الهی و دگرگون کننده معادلات سکولار غربی، تولیدکننده مردان بزرگی مانند شهدا و حججی‌ها است، گفت: در این انقلاب تجربه رهبری دینی در رابطه امام و امت و همچون تجربه جنگ، فتنه، کودتا، جنگ نرم و جنگ اقتصادی که امروزه درگیر آن هستیم، حاصل شده است. سرمایه انقلابی خوباوری با اتکا به خداباوری اعتقاد به تجربه موفق رهبری ولایت فقیه، بی‌اعتمادی به دیگران و همچنین ضرورت انتقال هویت دینی به نسل آینده است. بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی، به صحنه آوردن دین، تقویت هویت انقلابی دینی و مذهبی و حرکت به سمت جامعه مهدوی است و بزرگترین چالش کوتاهی در انتقال این مبانی به نسل آینده است.

وی افزود: تبیین ظرفیت‌های نظری و عملی انقلاب اسلامی، تبیین کارنامه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تبیین مواجهه با چالش‌ها و آینده‌پژوهشی انقلاب و نظام اسلامی از اهداف این همایش است.

خیری خاطرنشان کرد: همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی،کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در شش محور مبناشناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش‌های پیش رو برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های ترویجی، نشست‌های تخصصی در واحدهای آموزشی نمایشگاه دستاورهای انقلاب اسلامی و جشنواره آثار ادبی هنری و نمایشی از برنامه‌های جانبی این همایش است.

وی با بیان اینکه علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد و حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه ریاست این همایش را برعهده دارند، ادامه داد: این همایش از نهم تا 11 بهمن امسال در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

خیری تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 30 شهریورماه، اعلام نتایج داوری چکیده مقالات 20 مهر و مهلت ارسال مقالات 30 آبان در نظر گرفته شده است.20  دی‌ماه نتایج نهایی مقالات اعلام می‌شود. سامانه این همایش به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با نشانی www.idciri,ir تشکیل شده است.

خیری تاکید کرد: 20 سازمان در برگزاری این همایش با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری دارند که از جمله آنها می‌توان دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز بررسی‌های نهاد ریاست‌جمهوری را نام برد.

رونمایی از 10 جلد کتاب درباره انقلاب

صالح اسکندری سرپرست سازمان چاپ انتشارات و دبیرکل رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری همایش بین‌المللی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی گفت: باید از اصحاب رسانه برای پوشش خبری این نشست تشکر ویژه کنم و اعلام کنم دانشگاه آزاد اسلامی برای روز خبرنگار برنامه‌های ویژه‌ای دارد که تجلیل از خانواده شهدای عرصه رسانه، قدردانی از پیشکسوتان این زمینه و پاسداشت از زحمات شبانه‌روزی خبرنگاران از جمله این برنامه‌هاست.

اسکندری با بیان اینکه چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و این زنجیره حرکتی از استقلال پرشکوه مردم ایران به سمت تمدن‌سازی اسلامی پیش می‌رود، افزود: رسانه‌ها که جلودار جبهه جنگ نرم هستند، باید رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر عهده بگیرند و مقابل شبکه‌های معاند خارجی که علیه دستاوردهای انقلاب تبلیغ می‌کنند، محکم بایستند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: عربستان درصدد است با راه‌اندازی شبکه فارسی زبان علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی تبلیغ سوء و منفی کند که رسانه‌ها باید با پیشگامی خود این موضوع را از بین ببرند.

سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، پیشرفت در مسائل اقتصادی، علمی و فرهنگی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و 400 هزار دانشجو، 600 هزار دانش‌آموز در سما و 104 هزار عضو هیات علمی یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های خوبی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارند. رونمایی از 10 جلد کتاب درباره انقلاب و نشست‌های تخصصی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پنجره دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب در رسانه‌های دانشگاه آزاد از این دست برنامه‌‌هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار