معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با حضور هنرمندانی از ۱۳ استان کشور در اسلام‌آباد غرب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 02 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،مظفر تیموری  از حضور هنرمندان 13 استان در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد خبر داد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد می‌تواند زمینه ارتقای تئاتر استان کرمانشاه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: تئاتر استان کرمانشاه نیازمند وجود جشنواره‌های دائمی و در سطح ملی است و جشنواره تئاتر مرصاد می‌تواند زمینه و بستر لازم برای توسعه نمایش استان را فراهم کند.

تیموری افزود‌: گروه‌های نمایشی متعددی در استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند و لذا برگزاری جشنواره‌های نمایشی زمینه حضور گروه‌هایی را از سراسر کشور فراهم می‌کند و موجب تبادلات هنری در عرصه نمایش را فراهم می‌کند.

تیموری افزود‌: جشنواره تئاتر مرصاد در 9 دوره گذشته خود که به صورت استانی و منطقه ای برگزار شده دارای فراز و فرودهای زیادی بوده و لذا در دهمین دوره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب به صورت جدی طرح ملی شدن این جشنواره را مطرح کردند که با استقبال اداره کل و این معاونت مواجه شد و خوشبختانه جشنواره در گستره ملی در حال انجام است.

قائم مقام دبیر دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد افزود‌: این جشنواره در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی فراخوان داده شد و در مجموع 112 اثر به جشنواره ارسال شده که تعداد 63 اثر از آن مربوط به بخش خیابانی و 49 اثر دیگر مربوط به بخش صحنه‌ای بوده که پس از ارزیابی هیأت داوران تعداد 20 اثر به مرحله پایانی راه یافته است.

به گفته وی، این جشنواره در شهرستان اسلام‌آباد غرب از 22 مرداد لغایت 26 مرداد به مدت پنج شبانه روز برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند به صورت عمومی از اجراهای نمایش در این جشنواره دیدین کنند.

تیموری گفت: هنرمندای از استان‌های تهران، قزوین، گیلان، اصفهان، فارس، کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، خوزستان، بوشهر،کهکیلویه و بویراحمد و لرستان در 2 بخش خیابانی و صحنه‌ای در این جشنواره حضور دارند.

تیموری همچنین به حماسه غرورآفرین مرصاد اشاره و بیان کرد: حماسه مرصاد برگ زرین تاریخ رشادت‌ها و شهامت‌های مردمان کرمانشاه به ویژه اسلام‌آباد غرب بود و شایسته است به صورت ویژه‌ای در ابعاد مختلف به آن توجه شود و جشنواره تئاتر مرصاد بهترین ظرفیت برای به نمایش درآوردن این حماسه‌ها است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار