استاندار کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در صورت تامین اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی، فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۳۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 05 August 2018

به گزارش تابناک به نقل  از ایسنا،هوشنگ بازوند از پروژه قطار شهری به عنوان پروژه‌ای بزرگ یاد کرد و افزود: این پروژه همواره درگیر پیچ و خم‎‌های مختلف بوده و تصمیمات متفاوتی که در مقاطع زمانی مختلف در خصوص این پروژه گرفته شده در حال حاضر عملا موجب رکود پروژه شده است.

بازوند با اشاره به فعالیت چهار پیمانکار در این پروژه، گفت: پیمانکار اصلی (تام ایران خودرو) که پیمانکار مادر است با مدیران پروژه دچار اختلاف نظر شده و در این راستا مشکل به شورای فنی ارجاع داده شده، اما با گذشت هشت ماه هنوز نتیجه ای حاصل نشده که باید در هفته های آتی این وضعیت تعیین تکلیف شود.

وی به مشکلات پروژه با میراث فرهنگی هم اشاره کرد و افزود: عبور پروژه از محدوده شکارگاه خسرو با موانع میراثی مواجه است که باید جلسه ای با مدیران میراث فرهنگی استان بر گزار شده و با نظر کارشناسان در خصوص چگونگی ادامه مسیر از محدوده شکارگاه خسرو تا میدان معلم تصمیم گیری شود.

بازوند با اشاره به ضرورت تکمیل هر چه سریعتر فاز یک پروژه، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم پروژه را در محدوده کارمندان تا میدان آزادی هر چه سریعتر به اتمام برسانیم.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد 700 میلیارد تومان برای این پروژه تامین اعتبار شود که از این میزان 350 میلیارد تومان آن برعهده دولت و 350 میلیارد تومان دیگر آن نیز باید توسط شهرداری تامین شود.

وی افزود: در سال جاری از 350 میلیارد تومان سهم دولت 120 میلیارد تومان آن را تامین اعتبار کردیم و تاکنون 30 میلیارد تومان آن نیز تخصیص شده است، اما متاسفانه شهرداری هنوز به تعهدات خود عمل نکرده و قرار بر این شده است تا در هفته‌های آینده 280 میلیارد تومان اوراق مشارکت بفروشد که انجام این کار به مصوبه شورای شهر نیاز دارد و سیکل آن نیز طولانی خواهد بود.

بازوند افزود: در نهایت قرار بر این شد تا هفته آینده مشاور طرح، برنامه زمانبدی پروژه را ارائه دهد و امیدواریم با رفع هر چه سریعتر مشکلات پروژه فاز یک قطار شهری کرمانشاه به طول هشت کیلومتر ظرف سه سال آینده تکمیل شود.

وی تاکید کرد: تکمیل فاز یک پروژه دور از ذهن نیست و مردم کرمانشاه می‌توانند سال 1400 از قطار شهری استفاده کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار