پرونده ورزشکاران اعزامی کرمانشاه به مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا در حالی با مشخص شدن اسامی 27 ورزشکار در 12 رشته بسته شد که جای خالی کُشتی در میان رشته های اعزام کننده ورزشکار از استان کاملا محسوس است. ایرانیان از دیرباز کرمانشاه را با نام دیار پهلوانان می شناسند، دیاری که قهرمانان مطرح و بزرگی را در رشته کشتی پرورش داده، اما دو دهه ای می شود که کشتی در این استان رو به افول نهاده و دیگر نتوانسته همانند دهه های 60 و 70 قهرمانان برجسته ای داشته باشد.
کد خبر: ۶۴۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 07 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،با شکست یدالله محبی کشتی گیر کرمانشاهی وزن 125 کیلوگرم در مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، امیدها برای حضور نماینده ای از کشتی این استان در مسابقات آسیایی جاکارتا از بین رفت. 

محمد حسین محبی رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه در گفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه کم کاری کشتی گیران جوان را عامل اصلی افول کشتی کرمانشاه و عدم حضور نماینده ای از این استان در مسابقات آسیایی جاکارتا دانست و اظهارکرد: حامد رشیدی، بهمن تیموری و یدالله محبی سه کشتی گیر کرمانشاهی بودند که در مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جاکارتا شرکت داشتند که با بدشانسی یا کم کاری خود کشتی گیران از راهیابی به جاکارتا بازماندند. 

وی با تاکید براینکه استان کرمانشاه دربحث امکانات و زیرساخت های مربوط به کشتی از بسیاری از استان های کشور حتی از تهران نیز مجهزتر است، گفت: متاسفانه کشتی گیران جوان زحمت لازم را نمی کشند و به نصایح مربیان نیز کمتر توجه می کنند. 

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه باشگاه های بدنسازی را بلای جان کشتی گیران دانست و تصریح کرد: بیشتر از آنکه وقت خود را صرف تمرین روی تشک کنند به بدنسازی می پردازند درحالی که بدنسازی تنها 15 درصد در موفقیت یک کشتی گیر تاثیر دارد.

 وی اضافه کرد: از آنجایی که کشتی گیران قدیمی به رشته خود علاقه زیادی داشتند، تلاش و زحمت فراوانی می کشیدند، چیزی که اکنون کمتر از کشتی گیران جوان می بینیم. 

محبی همچنین خاطرنشان کرد: البته سطح کشتی کرمانشاه طی سالهای گذشته بسیار خوب شده، اما حریفان نیز قدرتمند شده اند و از سوی دیگر نیز توقعات مردم از کشتی گیران استان بالا رفته است.

 وی در پایان یادآورشد: باتوجه به برخی از حواشی بوجود آمده در مسابقه فینال وزن 125 کیلوگرم و طبق قول فدراسیون، یدالله محبی به عنوان نماینده این وزن در مسابقات جهانی 2018 کشتی مجارستان حاضر خواهد بود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار