مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گرانی سرسام آور کاغذ طی سالهای گذشته و بویژه ازابتدای امسال را تیر خلاصی بر پیکره بی جان مطبوعات کشور و استان دانست و گفت: جا دارد به شکل ویژه و فوری در هیات دولت راه حلی برای این مشکل اندیشیده شود.
کد خبر: ۶۴۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 07 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، وحید نیشابوری در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار با اشاره به شرایط مالی نشریات استان اظهار داشت: در دنیایی که رسانه های دیجیتال و فضای مجازی همچون سیلی که هیچ سدی مانع آن نیست در حال تفرقه افکنی، ماجرا جویی، تهمت و افترا و شایعه سازی است، نشریات مکتوب و شناسنامه دار در جنگی نابرابر در حال مقاومتند.

وی افزود: این نبرد نابرابر هم اکنون فرسایشی شده و نشریات مکتوب آخرین لحظات عمر خود را سپری می کنند و گواه این ادعا آمار نشریاتی است که طی یکی دو سال گذشته خواسته یا ناخواسته به دلیل مشکلات عدیده مالی تعطیل و یا به دلیل ماده 16لغو امتیاز شده اند.

نیشابوری با بیان اینکه در استان های کمتر برخورداری مثل کرمانشاه حیات مادی نشریات به آگهی های دولتی بستگی دارد، تصریح کرد: توزیع ناهماهنگ و نابرابر این آگهی ها و نبود سازوکاری مناسب و منطقی برای آن مورد اعتراض مدیران و فعالان نشریات است که می توان با استفاده از نظر صاحبان نشریات و با کمک، هماهنگی و نظارت خود آنها این مشکل دیرینه را حل کرد.

وی همچنین با انتقاد از ناهماهنگی و نابرابری در پرداخت یارانه مطبوعات گفت: روند پرداخت یارانه های مطبوعات بگونه ای بوده که هیچ گاه نتوانسته رضایت مدیران نشریات را جلب
نماید و باید گفت که تخصیص و پرداخت یارانه های مطبوعات بر اساس روش و قاعده ای اصولی و قانع کننده اینبوده و نیست.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه افزود: چه بسیارند مدیران نشریاتی که زندگی مادی خود را به پای نشریه شان گذاشته اند تا به لحاظ کمی و کیفی آن را ارتقا دهند، اما در زمان پرداخت یارانه ها با بی عدالتی کمترین سهم به آنها اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به مشکل بیمه خبرنگاران اظهار داشت: مشکل بیمه خبرنگاران و فعالان رسانه یکی از دردهای مزمن و کهنه مطبوعات و رسانه های کشور است که انتظار می رود همان گونه که بعضی از اقشار جامعه از سوی دولت تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، این قشر زحمت کش و بی توقع که جایگاه و وظیفه خطیری بر عهده دارند نیز مورد توجه و عنایت واقع شوند و تکلیف بیمه آنها برای همیشه مشخص شود.

نیشابوری همچنین با انتقاد از صدور بی رویه مجوز نشریات، گفت: صدور بی رویه و بی ضابطه مجوز نشریات به جایی رسیده که حتی افرادی که یک روز سابقه فعالیت رسانه ای ندارند می توانند بدون کمترین تجربه و تخصص صاحب نشریه شوند که این امر باعث افزایش بی منطق کمیت و کاهش شدید کیفیت رسانه های کشور شده است.

وی شرط داشتن تجربه و سابقه کار رسانه ای و ملاک اصلی قرار دادن آن برای صدور مجوز را یکی از راهکارهای رفع این معضل عنوان کرد.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه روشن نبودن تکلیف فعالیت سرپرستی نشریات سراسری در استان ها را نیز از آفات فعالیت رسانه ای در کشور برشمرد و اظهار داشت: این امر باعث تضعیف بیش از پیش نشریات محلی و حتی برخی از سرپرستی های نشریات سراسری که قدمت بیشتری دارند شده است.

وی در پایان خواستار حمایت و تعامل بیشتر دستگاه های اجرای استان جهت ادامه حیات نشریات شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار