معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از انجام بررسی و شناسایی محوطه های فراپارینه سنگی و نوسنگی دره رازآور کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۴۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 07 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اکبر رضایی، با اشاره به انجام بررسی و شناسایی انجام شده پیشین در دره رازآور کرمانشاه، اظهارکرد: طی این بررسی ها، محوطه هایی از دوره پارینه سنگی و نوسنگی در این منطقه شناسایی شده بود.

وی بابیان اینکه پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور مجوز انجام این فعالیت باستان شناسی را صادر کرده، افزود: بررسی جدید جهت تکمیل اطلاعات پیشین بدست آمده از محوطه های فراپارینه سنگی و نوسنگی این منطقه است.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: سرپرستی تیم باستان شناسی حاضر در دره رازآور را دکتر شکوه خسروی برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی وشناسایی محوطه های فراپارینه سنگی و نوسنگی در این دره که از 25 تیر آغاز شده تا هفته آینده به پایان خواهد رسید.

رضایی یادآورشد: همچنین در حال حاضر فصل دوم بازنگری لایه نگاری محوطه تاریخی گنج دره هرسین نیز بصورت همزمان با این بررسی ها توسط یک گروه مشترک از دانشگاه کپنهاک دانمارک و دانشگاه رازی کرمانشاه در حال انجام است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار