تفاهم نامه همکاری برگزاری پنج رویداد بزرگ فرهنگی هنری در کرمانشاه به امضا مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و سرپرست شهرداری کرمانشاه رسید.
کد خبر: ۶۴۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 16 August 2018

 

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری حامد لعل بخش سرپرست شهرداری کرمانشاه در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به همکاری شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی در برگزاری این پنج رویداد فرهنگی گفت: این همکاری گام مهمی در راستای پیشگیری از موازی کاری در اجرای برنامه های فرهنگی است.

لعل بخش به فعالیت جزیره ای دستگاه های مختلف اشاره کرد و افزود: این نوع کار کردن هزینه برنامه ها و پروژه ها را بالا می برد و باید یاد بگیریم با همکاری و هم افزایی صرفه جویی اقتصادی در اجرای برنامه ها داشته و توان خود را مضاعف کنیم.

سرپرست شهرداری کرمانشاه به ظرفیت های مهم تاریخی و فرهنگی شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: یکی از پتانسیل های مهم برای رونق اقتصاد شهر بحث صنعت گردشگری است و دراین راستا از هر پروژه ای که به رونق صنعت گردشگری شهر کمک کند حمایت می کنیم.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه این پنج برنامه شامل سه جشنواره ملی عکس، پوستر و کاریکاتور و نیز دو جشنواره ملی فیلم کوتاه و نمایش عروسکی است گفت: نکته مهم در برگزاری این پنج رویداد حضور انجمن های تخصصی هنری به عنوان مجریان کار است.

وی با اشاره به همکاری سه دستگاه شهرداری، میراث فرهنگی و ارشاد در برگزاری این رویدادها گفت: این پروژه گام خوبی برای شروع همکاری های بعدی این سه دستگاه محسوب می شود و امیدواریم درآینده این همکاری ها درسایر رویدادها نیز ادامه داشته باشد.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز درادامه این نشست با اشاره به ظرفیت های بسیار استان کرمانشاه گفت: به طور معمول وجود ظرفیت و پتانسیل در یک منطقه با مشکلات آن منطقه رابطه عکس دارد، بطوری که در یک منطقه با ظرفیت ها و پتانسیل های بی شمار باید مشکلات حداقل باشد، اما شاهدیم این رویه در استانی مانند کرمانشاه برعکس است و با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بی شمار در استان با مشکلات بسیاری بویژه بیکاری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه همه ما مدیران در مباحث صنفی مانده ایم که این امر نه تنها توسعه گر نیست بلکه مانع اصلی توسعه است، تاکید کرد: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی تواند از همه ظرفیت های حوزه خود استفاده کند و همکاری دستگاه ها در بهره برداری از ظرفیت ها می تواند ظرفیت ها را ارتقا بخشیده و بهره وری را در هر حوزه چند برابر کند.

بالایی از همکاری سه دستگاه شهرداری، میراث فرهنگی و ارشاد در برگزاری این پنج رویداد به عنوان یک اتفاق مبارک در استان یاد کرد و افزود: این برنامه می تواند شروع خوبی برای همکاری های بعدی باشد و بتوانیم در آینده برنامه های مشترک بیشتری را اجرا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر لزوم تدوین تقویم فرهنگی استان برای سال آینده تاکید کرد و افزود: این همکاری می تواند برای تدوین این تقویم ادامه داشته باشد و بتوانیم برنامه های فرهنگی را طبق برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده برای سال آینده داشته باشیم.

بالایی در ادامه به لزوم تغییر نگاه از شهر گردشگری به گردشگری شهری گفت: کرمانشاه شهر گردشگری است اما گردشگری شهری ندارد. وی افزود: اگر می خواهیم کرمانشاه را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم باید فهم گردشگری در نظام برنامه ریزی استان دخیل شود و درهمین راستا جزیره ای عمل کردن مدیران جواب نمی دهد و همه باید در کنار هم گردشگری شهری را در کرمانشاه راه اندازی کنیم. ابراهیم مرادی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمانشاه نیز گردشگری را فرصت طلایی توسعه کرمانشاه دانست و افزود: معتقدم هر دستگاهی باید معاونت گردشگری داشته باشد و در شورای شهر هم باید کمیسیون گردشگری داشته باشیم.

وی افزود: کرمانشاه تاریخ و فرهنگ غنی دارد، اما آنطور که باید به مردم معرفی نشده و این همکاری گام خوبی است درجهت معرفی هرچه بهتر این ظرفیت ها و می تواند به توسعه و رونق گردشگری استان کمک کند.

وی به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی اشاره کرد وافزود: این ایام فرصتی است تا بتوانیم کرمانشاه را به عنوان تنها شهر میراث دار این میراث فرهنگی و اسلامی با اجرای تعزیه های بسیار معرفی کنیم.

مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه هم بزرگترین دستاورد اجرای این پنج رویداد را همکاری سه دستگاه با یکدیگر عنوان کرد و افزود: خوشبختانه دستگاه های دیگر از جمله معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و حوزه هنری هم برای همکاری در این حوزه ها اعلام آمادگی کرده اند.

وی از انجام شش ماه کار تخصصی برای برنامه ریزی برگزاری این رویدادها خبر داد وخاطرنشان کرد: مجری اصلی این پنج رو یداد انجمن های تخصصی هنری خواهند بود.

عبدالمالکی افزود: در هم افزایی دستگاه ها صرفه جویی اقتصادی خوبی در اجرای برنامه ها می شود و اگرقرار بود این پنج رویداد توسط یکی از دستگاه ها به تنهایی اجرایی می شد قطعا هزینه های آن سرسام آور بود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اعتبار لازم برای برگزاری این پنج رویداد را بیش از 200 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: از مجموع این اعتبار تامین41 درصد آن توسط شهرداری، 34 درصد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی و 25 درصد توسط اداره کل میراث فرهنگی استان خواهد بود.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار