فرماندار ملایر گفت:یکی از رویداد‌های خوب و تأثیرگذار رویداد ۲۰۱۸ در استان بود که استان ما میزبان سفرا و گردشگران کشور‌های آسیایی بود و این‌یک موقعیت ممتاز برای استان همدان محسوب می‌شود که بی شک تاثیر مثبت خود را بر شهرستان‌های استان نیز دارد.
کد خبر: ۶۴۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 30 August 2018
فرماندار ملایر گفت:یکی از رویداد‌های خوب و تأثیرگذار رویداد ۲۰۱۸ در استان بود که استان ما میزبان سفرا و گردشگران کشور‌های آسیایی بود و این‌یک موقعیت ممتاز برای استان همدان محسوب می‌شود که بی شک تاثیر مثبت خود را بر شهرستان‌های استان نیز دارد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، دومین جشن مردمی جشنواره مبل و منبت ملایر همزمان در شهر جوکار مهد مبل و منبت غرب کشور با حضور گسترده مردم، گردشگران، مسافران و مسئولان برگزار شد.جوکار خواستگاه مبل و منبت غرب کشور/آب به آسیاب دشمن نریزیم/ دولت با یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار از سوی دشمنان مواجه است

باب الله فتحی معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان ملایر در حوزه صنایع دستی گفت:استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ تمدن ایران یکی از استان‌های پر افتخار کشور است که در این میان شهرستان ملایر به عنوان شهر فرهنگی استان در صدر شهرستان‌های استان همدان قرار دارد.

وی اظهار داشت: بخش جوکار به خاطر داشتن پتانسیل‌ها و توانمدی‌های مختلف در حوزه معادن سیلسیس شهر ازندریان، افتخارات فرهنگی ورزشی و.. سر آمدی برای ملایر است.

فتحی تصریح کرد: برگزاری موفق این جشنواره حاصل زحمات و تلاش‌های فعالان عرصه مبل و منبت و همه کسانی است که در شهرستان ملایر و شهر جوکار برای رسیدن به این عنوان زحمات زیادی کشیده اند.
 
فرماندارملایر اظهار امیدواری کرد و گفت: ۲۱ نمایشگاه مبل و منبت در جوکاروجود دارد که نشان از توسعه و پیشرفت صنعت مبل و منیت در این شهر می‌باشد، ده نمایشگاه دیگرهم تا پایان امسال به این نمایشگا‌ه ها اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: همه فعالان این عرصه باید برای ایجاد اشتغال بیشتر و توسعه و پیشرفت این صنعت در شهرستان فعالیت وکمک کنند.

معاون استاندار با اشاره به برگزاری رویداد ۲۰۱۸ در همدان افزود: یکی از رویداد‌های خوب و تأثیرگذار رویداد ۲۰۱۸ در استان بود که استان ما میزبان سفرا و گردشگران کشور‌های آسیایی بود و این‌یک موقعیت ممتاز برای استان همدان محسوب می‌شود که بی شک تاثیر مثبت خود را بر شهرستان‌های استان نیز دارد.

وی ادامه داد: تبلیغات تلویزیونی و شبکه‌های مجازی باعث شده تا در این ایام گردشگران زیادی به ملایر مسافرت کنند که امیدوارم بتوانیم میزبان خوبی برای هموطنانمان باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های افتتتاحی و کلنگ زنی در ایام هفته دولت در شهرستان ملایرعنوان کرد: این طرح‌ها و پروژه‌ها در حالی افتتاح می‌شوند که دولت با یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار از سوی دشمنان این نظام مواجه است.

فتحی اضافه کرد:افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ده‌ها پروژه از رخداد‌های مهم هفته دولت در شهرستان ملایر است وهمزمان با هفته دولت ۱۱۸ پروژه عمرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۵۲۶ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۲ پروژه با اعتبار ۷۶ میلیارد ریال آغاز شده است. 
جوکار خواستگاه مبل و منبت غرب کشور/آب به آسیاب دشمن نریزیم/ دولت با یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار از سوی دشمنان مواجه است

وی بیان کرد:چهار طرح بزرگ اقتصادی شهرستان به ارزش ۱۶۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهند رسید که تحول مهمی در اقتصاد و تولید صنعتی شهرستان محسوب خواهد شد.
 
باید مبل و منبت ملایر به سر منزل و مقصد اصلی خود برسد.

حجه الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیزدر این آیین اظهارداشت: عنوان ملی مبل ومنبت برای ملایرافتخار بزرگی است، باید مبل و منبت ملایر به سر منزل و مقصد اصلی خود برسد.

وی خاطر نشان کرد: ورود به بخش صنایع دستی می‌تواند اشتغال بالایی را به همراه داشته باشد اگر به دنبال ایجاد
 اشتغال در کشور هستیم باید از حوزه صنایع دستی به این اشتغال برسیم.

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار جوان به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در صنعت مبل و منبت مشغول فعالیت هستند افزود: همه کسانی که دستی دراین کار دارند باید کمک کنند تا این صنعت به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

آزادیخواه در ادامه گفت:ملایر می‌تواند به عنوان منطقه جنوب استان در کنار شهر تویسرکان حرکت اعجاز انگیزی در صنعت مبل و منبت داشته و در آینده با حمایت‌های بیشتر مسئولان فعالان این عرصه به موفقیت و توسعه بیشتری در بازار‌های بین المللی در این صنعت دست پیدا کنند.
 
وی اظهار خوشحالی کرد و گفت:در طرح سوالات از رئیس جمهور نمایندگان مجلس حرمت را حفظ کردند و رئیس جمهور نیز با متانت جواب خود را دادند.

وی اضافه کرد: در این زمینه نمایندگان حرف‌های خود را زدند، رای گیری انجام شد، کار به جریان افتاد و آنچه مهم است این است که در مقام نقد در کشور ما اجازه ندهیم آب به آسیاب دشمن ریخته شود. 
 
 آزادیخواه تاکید کرد: نمایندگان باید مطابق قانون به وظیفه خود عمل کنند چرا که پیشرفت و توسعه در کشور در گرو حفظ شرافت و اخلاق مداری است و باید در حالی که مدافع حقوق مردم هستیم اخلاق و منش اسلامی و ایرانی را نیز حفظ کنیم. 

فرهاد جهانیان بخشدار جوکارضمن تبریک اعیاد شعبانیه و برگزاری دومین جشن مردمی این شهر با اشاره به سابقه کهن هنر مبل و منبت در جوکار گفت: جوکار خواستگاه مبل و منبت غرب کشور است و فعالان این عرصه خدمات خوبی را ارایه داده اند.

وی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال تولید و حمایت از کالای ملی، مبل و منبت را حاصل زحمات هنرمندان این رشته دانست بیان کرد:خرید مبل و منبت ایرانی علاوه بر توسعه صنعت مبل و منبت تحقق شعار امسال هم می‌باشد.

جهانیان افزود: صنعت مبل و منبت جوکار حرف برای گفتن زیاد دارد، تولیدات دست هنرمندان این عرصه در شهر جوکار تولیدات فاخر و ارزشمندی است که در کشور نظیر ندارد.

وی یادآور شد :مبل و منبت هنر دستان هنرمندان این رشته است و مبل و منبت شهرستان ملایر مشابه خارجی ندارد و هیچ جای دنیا نمی‌تواند با مبل و منبت ملایر رقابت کند.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم رضایت هموطنان را در این جشنواره جلب کرده و همچنان شاهد پیشرفت بیشتر این هنر فاخر باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار