مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: تابستان امسال ۳۶۵ عنوان برنامه برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ 06 September 2018
محمد رضا جوادی گفت: تابستان امسال بیش از ۴۴۰ هزار تن در کلاس‌های آموزشی و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان شرکت کردند.

به گزارش ایرنا،جوادی اظهار داشت: با اشاره به اینکه کلاس‌های اوقات فراغت امسال با شعار شادی، بالندگی و خلاقیت برپا شد، افزود: ۲۸ مرکز ثابت در سطح استان کلاس‌های اوقات فراغت را برای کودکان و نوجوانان فراهم کردند.

جوادی با بیان اینکه این برنامه‌ها در گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال برگزار شده است، ادامه داد: حدود ۲۶۴ هزار تن از شرکت کنندگان را پسران و ۱۷۶ هزار نفر را دختران تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت از ۲۰ خرداد در مراکز کانون آغاز شد، افزود: مراکز سیار کانون، فعالیت‌ها را به درون روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار بردند و ساکنان آن مراکز را تحت پوشش قرار دادند.

جوادی با اشاره به اینکه ترویج شادی و خلاقیت در بین کودکان و نوجوانان، محور اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان است، اظهار داشت: فعالیت‌هایی همچون سفالگری، خوشنویسی، تئاتر و پویانمایی در حوزه کارگاه‌های هنری برپا شد.

وی ادامه داد: همچنین کلاش‌های قصه‌گویی، بحث آزاد، کتابخوانی، نشریه‌نگاری و کاردستی در کارگاه‌های فرهنگی، شعرسرایی، نوشتن خلاق، مشاعره و نقد ادبی در کارگاه‌های ادبی و نجوم، معرفی و شناخت محیط پیرامون زمین و مجموعه شمسی در کارگاه‌های علمی مهمترین فعالیت‌های تابستان امسال است.

جوادی اضافه کرد: امکان پوشش و افزایش گستره جامعه هدف برای کودکان با نیاز‌های خاص محقق شده است و سال گذشته اولین مرکز فراگیر در همدان راه‌اندازی شد و امسال یک مرکز دیگر به مراکز فراگیر استان اضافه می‌شود.

گفتنی است، ۴۱ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان همدان فعال است و این مراکز حدود ۷۰ هزار عضو اسمی و ۳۰ هزار عضو فعال دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار