به همت دانشگاه قم و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت می‌گیرد
سوگواره ملی «سفر تا صفر» به همت دانشگاه قم و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همزمان با ماه محرم سال جاری با قابلیت مشارکت تمام اقشار جامعه در 11 رشته مختلف هنری و پژوهشی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 10 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، نشست خبری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم به منظور رونمایی از سایت و پوستر پنجمین دوره‌ی «سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر» ظهر امروز با حضور اهالی رسانه در دانشگاه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضا نوروزی، معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه قم در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم عنوان کرد: امسال نیز بر اساس سال‌های گذشته در ماه محرم سوگواره سفر تا صفر برگزار خواهد شد.

وی افزود: دوره قبلی این سوگواره در سطح ملی با حدود 2 هزار و 800 اثر در بخش‌های مختلف برگزار شد، امسال این سوگواره با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج بخش و 11 رشته برگزار خواهد شد.

مسؤول برگزاری سوگواره سفر تا صفر بیان کرد: در نخستین گام در راستای افتتاح این سوگواره از پوستر سوگواره در محضر آیت‌الله علوی گرگانی رونمایی شد و از رهنمودهای ایشان در این راستا بهره‌مندی حاصل شد.

نوروزی با بیان اینکه تعالیم دینی اگر با زبان هنر ارائه شود فراگیرتر می‌شود اضافه کرد: یکی از اهداف مهم این سوگواره این است که از علم، هنر و ادب دانشجویان و سایر اقشار جامعه در خدمت تعالیم دینی اسلام با نگاه به قیام امام حسین(ع) استفاده شود.

وی ترویج فرهنگ عاشورایی و انس بیشتر دانشجویان با امام حسین(ع) را از دیگر اهداف برگزاری سوگواره سفر تا صفر دانست و گفت: بخش‌های مختلف سوگواره شامل بخش مقالات پژوهشی ویژه دانشجویان و اساتید، بخش ادبی با محوریت شعر و داستان کوتاه، بخش هنری در رشته‌های عکس، تصویرسازی و پویانمایی، بخش چند رسانه ای با محوریت اینفوگرافی و پادکست و بخش رسانه‌های دیجیتال با محوریت وبلاگ‌نویسی و نرم‌افزارهای تلفن همراه مرتبط با سوگواره است.

مسؤول برگزاری سوگواره سفر تا صفر ادامه داد: امید است آثار سوگواره در این دوره از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره‌های قبلی رشد قابل توجهی یافته باشند.

نوروزی اذعان کرد: با آغاز ماه محرم الحرام، سوگواره نیز رسما افتتاح می‌شود و متقاضیان می‌توانند آثار خود را از نخستین روز محرم به سوگواره ارسال کنند؛ 19 آبان ماه آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از سوگواره است.

وی تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این دوره از سوگواره می‌توانند آثار خود را به یکی از روش‌های زیر به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند:

_ ارسال از طریق وبسایت سوگواره به نشانی www.safartasafar.ir

_ ارسال از طریق پیام رسان‌های سروش، بله و ایتا با آیدی نام سوگواره یعنی safartasafar@

_ ارسال به دبیرخانه سوگواره واقع در قم، بلوار غدیر، دانشگاه قم، دبیرخانه سوگواره سفر تا صفر.

مسؤول برگزاری سوگواره سفر تا صفر ادامه داد: 26 آذر ماه سال جاری، اختتامیه سوگواره همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

نوروزی بیان کرد: آثار نفیس و قابل عرضه سوگواره به صورت کتاب چاپ و منتشر می‌شود. برخی از آثار برتر نیز در حرم مطهر حضرت معصومه رونمایی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار