شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که از ۱۵ تا ۱۸ شهریور ماه به مدت چهار روز در شهر ملایر برگزار شد، با اهدای تندیس، دیپلم افتخار و لوح تقدیر در بخش‌های فیلم، عکس و فیلمنامه، به ایستگاه آخر رسید.
کد خبر: ۶۵۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 11 September 2018
امشب با حضور جمع کثیری از هنرمندان، عکاسان، فیلمسازان، فیلمنامه نوسان، اساتید و مدرسان حوزه فیلم و عکس از ۱۰ استان کشور شصتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس "آگر" مربوط به سینمای جوانان کشور به میزبانی ملایر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در فلسفه معتقدند که زیبایی‌های مطلق و نسبی با هم گره خورده اند و هستی را شکل داده اند، گفت: هنرمندان بخشی از این هستی اند.

علیرضا درویش نژاد با بیان اینکه انسان یک عالم صغیر و یک لوح فشرده از نظام هستی است، ادامه داد: سخن "انا الحق " منصور حلاج برگرفته از همین مفهوم است.

وی با بیان اینکه هیچ چیز در این دنیا زشت نیست چرا که همه چیز برگرفته از خداست، اظهارکرد: هنر یکی از زیبایی‌های خلق شده توسط خداست و در این میان سینما و عکاسی، جایگاه شاخص و خاصی دارد.

درویش نژاد با بیان اینکه پایه سینما و عکاسی، گستردگی مفهومی، فلسفه و عرفان وسیعی دارد، افزود: سینما و عکس انسان‌ها را به "شدن، بودن و ماندن" می‌رساند و این‌ها بار‌های فلسفی هستند که از جریان وجودی انسان شکل می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه هرچه میزان برگزاری اینچنین جشنواره‌های هنری و فرهنگی از نظر کمی و کیفی ارتقاء یابد یعنی ما به کمال نزدیک شده ایم، افزود: نهایت تلاش خود را در بحث مدیریت فرهنگ و ارشاد استان همدان برای پیشبرد اهداف فضای هنری انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره باعث شد استعداد‌های خلاق هنری این دو رشته به بروز و ظهور برسد که خود عاملی برای بقای هنر متعالی است، از میزبانی ملایر در جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ای "آگر" و فضای امن و پویای ایجا شده در این راستا تقدیر کرد.

حال سینمای کوتاه خوب است

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان دفتر ایران نیز با بیان اینکه حال سینمای کوتاه کشور خوب است، گفت: هنرمندان و فعالان این عرصه، استعداد‌ها و سرمایه‌های هنری آینده مملکت هستند.

سید صادق موسوی به حضور چشمگیر فیلم‌های کوتاه تولید شده در سطح کشور طی سال گذشته در دو هزار جشنواره داخلی و بین المللی اشاره و اظهار کرد: هیچ رشته‌ای هنری در این زمینه قابل رقابت با فیلم کوتاه نیست.

وی با بیان اینکه سالانه ۳ جشنواره منطقه‌ای در سطح کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هماهنگی، تأمین شرایط لازم، مدیریت برنامه ها، اجرا و برگزرای این جشنوراه‌ها کار طاقت فرسایی است و انصافاً انجمن سینمای جوانان ملایر در میزبانی "آگر " سربلند بیرون آمد.

جشنواره " آگر"؛ رخداد هنری ماندگار برای ملایر

در ادامه فرماندار ملایر با بیان اینکه جشنواره " آگر"، رخداد هنری ماندگار در حوزه فیلم و عکس کشور برای ملایر بود، گفت: طی ۴ روز ما میزبان ۱۵۰ هنرمند از ۱۰ استان کشور و ۵۰ استاد و مدرس فرهیخته بودیم.

باب اله فتحی ملایر را شهر جهانی انگور، پایتخت ملی مبل و منبت ایران زمین و شهر فرهنگی استان همدان با پیشینه غنی هنری، تاریخی و فرهنگی معرفی و اظهارکرد: برگزاری این جشنوراه فرصت مغتنمی برای تبادل نظر و اندیشه و هم افزایی و دانش افزایی هنرمندان حوزه فیلم و عکس کشور بود.

وی از تلاش‌های انجمن سینمای جوانان ملایر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و ارشاد ملایر برای برگزاری آبرومندانه این جشنواره تقدیر کرد و افزود: کار‌هایی که سطح فرهنگ جامعه را ارتقای می‌بخشد، زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور است.

آگر؛ نمادی از شکوه و استعداد هنرمندان جوان کشور

مدیر اجرایی شصتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس " آگر" نیز با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در فضایی صمیمی و آرام، نمادی از شکوه و استعداد هنرمندان جوان کشور بود، گفت: امیدوارم ثمره این جشنوراه در حضور‌های بعدی شرکت کنندگان در عرصه رقابت‌های ملی و بین المللی آشکار شود.

امید وفایی افزود: برگزاری کارگاه‌های دانش افزایی و ورک شاپ‌های تخصصی در حوزه فیلم، عکس و فیلمنامه از برنامه‌های جنبی جشنواره برشمرد و اظهارکرد: سینما تلفیقی از هنر و صنعت است که برای ارتقاء جنبه هنری آن با هدف گسترش مبانی و مفاهیم فکری و فرهنگی و کشف استعداد‌های خلاق جوانان و نوجوانان، می‌تواند نقش موثری در جامعه ایفا کند.

وی ادامه داد: سینماگران و عکاسان، مهم‌ترین پیوند دهنده‌گان میان تلاشگری و سختی‌های صنعت و اقتصاد و لطافت‌های روح‌انگیز هنری هستند که مفهوم زیبایی به نام "سینما" را جاودانه کرده‌اند.

مدیر انجمن سینمای جوانان ملایر با اشاره به اینکه هیأت داروان بخش عکس شامل فاطمه تعمیدی، مسعود زنده روح کرمانی و امیر لطفیان بودند، خاطرنشان کرد: در این بخش ۱۰۰۷ تک عکس و ۸۹ مجموعه عکس به دیبرخانه ارسال شد.

وفایی افزود:هیئت داوران بخش فیلمنامه شامل حسن لطفی، رهبر قنبری و اشکان چاوشی بودند و در این بخش نیز ۳۹۵ فیلمنامه آزاد و ۳۸ فیلمنامه اقتباسی به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی با بیان اینکه داوری بخش فیلم برعهده مسعود جعفری جوزانی، مجید برزگر، رقیه توکلی، آرمین ایثاریان و سید جواد میرهاشمی بود، گفت: در بخش فیلم، ۲۵۸ فیلم داستانی، ۱۰۲ مستند،۳۱ پویانمایی و ۵۰ فلیم تجربی به دبیرخانه واصل شد.

معرفی برترین‌های بخش عکس

در پایان بر اساس نظر هیئت داوران، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان به امیر دهقان از اصفهان برای عکس پل خواجو، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان به بابک مهر افشا از اصفهان برای عکس مرد روستایی و لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به روح الله صالحی از اراک برای عکس امید تعلق گرفت.

دیپلم افتخار و مبلغ ۲ میلیون تومان به محمد حسین پاک دل از خمینی شهر برای عکس خلوص و تندیس جشنواره و مبلغ ۲.۵ میلیون تومان به منصور وحدانی از میناب رسید.

در بخش بهترین استعداد جوان در عکاسی لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان به مریم دشتی از تویسرکان برای عکس ارتباط بین نسل‌ها و لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان به بهنام ذوالفقاری از نهاوند اهدا شد.

در زمینه بهترین مجموعه عکس نیز تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلوین تومان به عباس ونائی از ملایر برای مجموعه عکس ۳۸ رسید و لوح تقدیر بخش ویژه جشنواره و جایزه نقدی به اکبر احمدی برای مجموعه عکس خنیاگر از ملایر تعلق گرفت.

معرفی برترین‌های بخش فیلمنامه

لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان به سید مهدی موسوی آزاد برای فیلمنامه مرز شیشه‌ای از قم، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به پیمان هاشمی برای فیلمنامه پ، مثل ... از ملایر، دیپلم افتخار و مبلغ ۲ میلیون تومان به اعظم جعفری رستگار برای فیلمنامه پیوند از همدان، تندیس جشنواره و مبلغ ۲.۵ میلیون تومان به محمد رضا مرادی برای فیلمنامه اسب‌ها به گوش می‌ایستند از اراک تعلق گرفت.

همچنین در بخش فیلمنامه اقتباسی لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان به به صدیقه ابراهیمی برای فیلمنامه جا منهای جا از قم اهدا شد و تندیس جشنواره و مبلغ ۲ میلوین تومان به اعظم جعفری رستگار از همدان برای فیلمنامه تمام دیوار‌ها را خراب کن تعلق گرفت.

معرفی برترین‌های بخش فیلم

در زمینه بهترین پژوهش در فیلم مستند تندیس جشنواره و مبلغ ۲.۵ میلیون تومان به به الهام معروفی برای فیلم ۳۰۳ سی سی خاطره از اراک، در زمینه فیلمنامه دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به امیر جلالی برای فیلم ساکنین طبقه آخر از یزد و تندیس جشنواره و مبلغ ۲.۵ میلیون تومان برای فیلم داستانی کاور به محید الوندی فر از همدان اهدا شد.

در بخش تصویربرداری، تندیس جشنواره و مبلغ ۲.۵ میلیون تومان به محمد صادق داوری برای فیلم فنگ شویی از اصفهان، در زمینه تدوین تندیس جشنواره و مبلغ ۲.۵ میلیون تومان به محمد کریم پور برای فیلم‌های گم و گور و روح القدوس از یزد رسید.

در بخش صدا، تندیس جشنواره و مبلغ ۲.۵ میلیون تومان به علی کاظمی نژاد و علی رضا نکو دل برای فیلم ۱۳۷۶۹ از اصفهان تعلق گرفت و در بخش پویانمایی تندیس جشنواره و مبلغ ۲.۵ میلیون تومان به نرگس رستمی معز برای فیلم دیدگان از همدان اهدا شد.

در بخش فیلم مستند، دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به حجت طاهری برای فیلم زندگی روز خاکریز از فارس و تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلیون تومان به محمد صادق اسماعیلی برای فیلم آشنگ از کرمان رسید.

در بخش فیلم تجربی، تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلیون تومان به احسان شادمانی برای فیلم بالین از فارس و در بخش فیلم داستانی دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان به دایوش عباسی برای فیلم شرعی از ملایر و تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلیون تومان به زیور حجتی برای فیلم فنگ شویی از اصفهان تعلق گرفت.

در بخش استعداد جوان حوزه فیلم تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلیون تومان به مشترکاً به ابوالفضل حسینی پور برای فیلم پناه از یزد و علی واعظی نسب برای فیلم ICU از یزد اهدا شد.

بنابرنظر هیئت و داروان جایزه بزرگ جشنواره " آگر" شامل تندیس جشنواره و مبلغ ۵ میلیون تومان برای فیلم داستانی کاور به سینا شعربافی و ادفتر انجمن سینمای حوانان دفتر همدان تعلق گرفت، همچنین جایزه ویژه مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به پیشنهاد هیئت داوران برای حضور پر رنگ، امیدبخش و سرشار از تلاش به هنرمند جوان و معلول" ایمان توفیقی" برای حضورش در فیلم " دایره کوچک ما" و عکس‌های حرفه‌ای این هنرمند معلول به وی اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار