معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:۲ میلیارد تومانی برای بازسازی خوابگاهها دانشگاه علو پزشکی استان هزینه شده و این در حالیست که سال گذشته ظرفیت پذیرش و اسکان یک هزار و ۴۰۰ دانشجو را داشتیم اما با تلاشهای صورت گرفته امسال آمادگی اسکان ۱۷۰۰ دانشجو را داریم.
کد خبر: ۶۵۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 11 September 2018

به گزارش خبرنگارتابناک، محمدرضا غلامی در نشست خبری با خبرنگاران افزود:تا سال گذشته برای دانشجویان از خوابگاههای خودگردان استفاده می کردیم که طی یک آسیب شناسی به بعمل آمد به این نتیجه رسیدیم که آنها را به صورت ملکی در آوریم که دانشجویان روزانه بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد:حدود ۱۰۰ دانشجوی بین المللی داریم ما در قبال تامین خوابگاه آنها هیچ تعهدی نداریم اما در راستای تامین رفاه حال آنها خوابگاه دانشجویان پردیس و بین الملل را نیز تامین می کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر ۳ خوابگاه دانشجویی پسران با ظرفیت اسکان ۷۰۰ نفر در شهر کرمانشاه فعال است از جمله خوابگاه بوستان با ظرفیت ۴۷۰ نفر، شهید مفتح با ظرفیت ۱۰۰ نفر و شهید الوانی با بیش از ۱۰۰ نفر ظرفیت آماده پذیرش دانشجویان هستند.

غلامی تصریح کرد:۳ خوابگاه نیز برای دانشجویان دختردر نظر گرفته شده که ظرفیت پذیرش آنها حدود هزار نفر است.

وی ابراز داشت:در جهت کمک رسانی به مناطق زلزله زده وبا هماهنگی اداره تغذیه دانشجویی، به مدت یک ترم تحصیلی دانشجویان آسیب دیده از خدمات تغذیه رایگان برخوردار خواهند شدند،در جهت تسهیلات بانکی و خدمات رفاهی به آسیب دیدگان اقدامات قابل توجهی صورت گرفت و صندوق رفاه قبول کرد که به طور ویژه به این دانشجویان کمک کند و موفق شدیم برای هر نفر مبلغ ۲ میلیون تومان عیدی و یک میلیون تومان وام تامین کنیم.

به گفته این مسئول، بر اساس آمارهای ثبت شده در سامانه، بیشترین ثبت نام در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با ثبت بیش از ۷ هزار اثر، به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص یافت.

غلامی گفت: در حال حاضر در دانشگاه ۲۷کانون فرهنگی هنری، ۵ کانون مذهبی و ۲۶ کانون انجمن علمی داریم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار