رئیس هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی گفت: محدودیت بودجه‌ای مهمترین معضل بدمینتون خراسان رضوی است.
کد خبر: ۶۵۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 17 September 2018

به گزارش تابناک : هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی یکی از هیئت‌های فعال کشور در زمینه ورزش بدمینتون است، بسیاری از شهروندان مشهد به‌صورت تفریحی در این ورزش فعالیت دارند و تعداد ورزشکاران خراسان‌رضوی نسبت به سایر استان‌ها بالا است.

حسین رضوی؛ رئیس هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی، با حضور در تحریریه تسنیم در مشهد‌، نکاتی در مورد افزایش قیمت‌های وسایل و تجهیزات بدمینتون به اطلاع رساند، همچنین در ارتباط با عدم توجه صدا‌و‌سیما به این رشته ورزشی توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

از زمان انتخاب شما به‌عنوان رئیس هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی تاکنون چه رویداد مثبتی در هیئت انجام شده است؟

تاکنون به صورت مستمر امور مختلفی انجام شده است، یکی از رویدادهای حائز اهمیت در سال‌های اخیر، افتتاح سالن بدمینتون شهید فخار در سال 1379 بوده است، این سالن ورزشی یکی از زیباترین باشگاه‌های کشور شناخته شده است.

هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی ورزشکاران را از ابتدای سال تاکنون به چه صورت ارتقاء داد؟

هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی ابتدای سال را با برگزاری جلسات متعدد پر کرد، امسال هیئت بدمینتون استان از نظر مدال‌آوری بی‌نظیر بود، این هیئت برنامه‌های خود را در سه بخش همگانی، استعدادیابی و قهرمانی تقسیم کرده، در بخش استعدادیابی تفاهم‌نامه‌ای با بخش‌های خصوصی و آموزش و پرورش منعقد شده و امور با همکاری آنها پیش می‌رود.

هیئت بدمینتون خراسان رضوی برای نخستین بار ورزشکار خود را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کرده است، این ورزشکار تاکنون طلا و نقره مسابقات آسیایی را کسب کرده و هم‌اکنون در حال رقابت برای به‌دست آوردن مدال‌های بیشتر است، به طور کلی امسال سال پرباری بود.

هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی در مبحث استعدادیابی به چه میزان فعالیت داشته است؟

پایگاه‌های متعددی در سالن‌های ورزشی به منظور انجام امور مربوط به استعدادیابی در استان وجود دارد، تاکنون هزار و 700 شاگرد در دو بخش بانوان و آقایان توسط استعدادیابی جذب شده و در 10 پایگاه به طور مداوم در حال آموزش هستند، تاکنون برخی از شهروندان توسط استعدادیابی جذب شده و در حال حاضر به عنوان یکی از ورزشکاران برجسته استان فعالیت می‌کنند.

از برگزاری استعدادیابی ورزش بدمینتون در استان چه نتایجی کسب شد؟

تاکنون دو تیم دسته دو در بخش بانوان توسط هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی به مسابقات قهرمانی کشوری اعزام شدند و یکی از این ورزشکاران به لیگ برتر و دیگری نیز به دسته یک صعود کرده است، همچنین در بخش آقایان دو تیم اعزام شده که یکی از آنها در دسته یک قرار دارد.

مسابقاتی نیز با همکاری شهرداری در پارک ملت برگزار شد و به شرکت‌کنندگان آن هدایای مطلوبی ارائه شد، از دیگر اقدامات هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی از ابتدای سال تاکنون می‌توان به فعال شدن کمیته‌های متعدد اشاره کرد، این هیئت نسبت به سال‌های گذشته از بیشترین رشد کمی و کیفی برخوردار بوده است.

هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی چه اموری را در بخش آموزشی انجام داده است؟

هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی نخستین کارگاه آموزشی داوری را در تیرماه برگزار کرده که 80 نفر از آن استقبال کردند، طی برگزاری همین برنامه کمیته داوران نیز با یک نفر از بخش بانوان و سه نفر از داوران درجه‌دار بین‌المللی در بخش آقایان تشکیل شد.

آیا از ابتدای سال تاکنون توسط هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی دوره‌های مربی‌گری برگزار شده است؟

هنوز به دلیل مشغله در بحث استعدادیابی اقدامی برای مربیان درجه یک استان انجام نشده اما این امر در لیست برنامه‌های هیئت بدمینتون خراسان رضوی وجود دارد، کلاس‌های درجه سه مربی‌گری در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شده، از دیگر برنامه‌های هیئت، تشکیل کارگاه آموزشی است.

هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی به چه میزان در شهرستان‌ها فعالیت دارد؟

هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی در شهرستان‌ها نیز فعالیت دارد، برخی از شهرستان‌ها مانند نیشابور، سبزوار، کاشمر، تربت‌حیدریه، گلبهار، سرخس، فریمان و نظایر این شهرستان‌ها در رشته ورزشی بدمینتون بسیار مطلوب عمل کرده اند، نیشابور یکی از شهرستان‌هایی است که زمین خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

هیئت بدمینتون خراسان رضوی به چه میزان از منابع مالی برخوردار است؟

هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی تاکنون کمترین چالش‌های منابع مالی را در بر داشته است، با این حال هنوز کمبودی در این زمینه احساس می‌شود، در حال حاضر به دلیل بالا رفتن قیمت تجهیزات بدمینتون به دلیل تأثیر مستقیم دلار بر روی آنها، تأمین آنها برای ورزشکاران سخت شده است.

البته پس از افتتاح سالن ورزشی در مشهد تعدادی از خیران به بدمینتون روی آورده‌اند اما وضعیت کاملاً مطلوب نیست و ایراداتی در بحث بودجه وجود دارد که با همکاری متولیان می‌توان این مقدار را نیز برطرف و خراسان رضوی را در سطح کشور سرافراز کرد.

هیئت بدمینتون خراسان رضوی به چه نحو از ورزشکاران در اواخر سال تقدیر می‌کند؟

هیئت بدمینتون خراسان رضوی هر سال جشن قهرمانی برگزار کرده و به افراد برتر و مدال‌آوران جوایز نقدی اهدا می‌شود، این هیئت ورزشکاران را تا حد بودجه خود تأمین می‌کند، بسیاری از مخارج ورزشکاران اعزامی به مسابقات لیگ و رنکینگ توسط هیئت پرداخت می‌شود.

اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی به چه میزان از هیئت بدمینتون خراسان رضوی حمایت می‌کند؟

اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بودجه کافی برای حمایت از هیئت بدمینتون استان ندارد، البته تاکنون با در اختیار گذاشتن سالن ورزشی بدمینتون با اجاره ناچیز کمک بزرگی به هیئت کرده اما بیش از وضعیت کنونی از این ارگان انتظاری نمی‌رود؛ چرا که مشکلات آنها نیز بسیار است.

هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی چه مشکلاتی دارد؟

یکی از بزرگترین مشکلات هیئت بدمینتون خراسان رضوی، عدم همکاری صدا و سیما با هیئت است، با توجه به این مشکل هیچ زمانی امکان جذب اسپانسر برای هیئت بدمینتون استان فراهم نمی‌شود، این هیئت 15 سال گذشته مسابقات قهرمانی آسیا را برگزار کرده و با پوشش خبری صدا و سیما توانست کارخانجات بسیاری را برای کمک به هیئت جذب کند.

با توجه به فعالیت بسیار هیئت بدمینتون خراسان رضوی، هزینه‌های بالای این ورزش و محدودیت بودجه‌ای، اعضای هیئت در استان درآمدی نداشته و به صورت افتخاری کار می‌کنند، در صورت شناخته شدن این ورزش در استان می‌توان مشکلات موجود در هیئت را کاهش داد و برنامه‌ها را نیز به بهترین شکل برگزار کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار