رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: طی چند سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام گرفته تقریبا توانسته ایم دست سودجویان اراضی زراعی و باغی استان را قطع کنیم.
کد خبر: ۶۶۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 27 September 2018

به گزارش تابناک، خسرو شهبازی در نشست بررسی جرائم حوزه امور اراضی، منابع طبیعی و تغییرکاربری استان و موانع اجرای آن، با اشاره به تشکیل 1182فقره پرونده تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی در استان، اظهارکرد: از این تعداد طی سالهای 94 تا 96 حدود 536 فقره پرونده با صدور حکم قطعی دستگاه قضایی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال نیز حکم قطعی 89 پرونده را اجرایی کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: درحال حاضر برای تعداد 344 فقره پرونده احکام قطعی صادر نشده که با اولویت بندی این پرونده ها و صدور حکم قطعی برای آنها اقدام به اجرایی کردن آنها خواهیم کرد.

وی بیشترین تعداد پرونده های تغییر کاربری را با 700 پرونده مربوط به شهر کرمانشاه دانست و افزود: اکثر تغییرکاربری های انجام شده معمولا در حاشیه این شهر اتفاق می افتد و شهرداری نیز جهت برخورد با این تخلفات همکاری چندانی با جهادکشاورزی استان ندارد.

شهبازی بابیان اینکه طی سالهای گذشته تعداد پرونده های تغییرکاربری اراضی زراعی در استان به دلیل تشدید نظارت ها، برخورد جدی، افزایش نیرو و امکانات کاهش داشته، عنوان کرد: با مجموع این اقدامات، از سال 94 توانسته ایم تقریبا دست سودجویان اراضی را قطع کنیم.

امسال حریق بحرانی نداشتیم

در ادامه این نشست، انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز به ارائه گزارشی از تعداد پرونده های حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی پرداخت و گفت: از تعداد 104 پرونده که صدور حکم آنها قطعی شده تاکنون 76 پرونده را اجرا کرده ایم و 26 پرونده نیز اجرا نشده است.

وی در ادامه از اختصاص 17 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان کرمانشاه جهت اجرای پروژه های آبخیزداری خبرداد و افزود: این پروژه را در 14 حوزه و در 10 شهرستان با مساحت 140 هزار هکتار اجرایی خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی اجرای این پروژه ها افزایش میزان مشارکت مردم بومی در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

وی همچنین به کاهش 80 درصدی میزان وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان علیرغم افزایش بارندگی ها و بالا رفتن میزان پوشش گیاهی در استان اشاره کرد و یادآورشد: شناسایی مناطق بحرانی، استقرار نیروهای حفاظتی و آموزش و کمک گرفتن از جوامع محلی از مهمترین عوامل کاهش میزان حریق های استان درسال جاری بوده، به گونه ای که امسال حریق بحرانی در استان نداشتیم.

کولانی با اشاره به تبدیل درختان بلوط درمناطق عثمانوند کرمانشاه به ذغال، اظهارکرد: باتوجه به نبود اشتغال و موضوعات فرهنگی و اقتصادی شاهد وقوع چنین موضوعی در این مناطق هستیم، لذا برنامه ریزی منسجمی را در این رابطه انجام داده و حدود 2.5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار