برخی از افراد سودجو با خشک کردن عمدی درختان کهن‌سال و سربه فلک کشیده شهرستان صحنه به دنبال تغییر کاربری این باغات زیبا به جان این درختان افتاده‌اند.
کد خبر: ۶۶۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 27 September 2018

به گزارش تابناک، شاید تمام شهرت شهرستان صحنه به خاطر همین باغات سرسبز و سر به فلک کشیده ای باشد که آنرا به بهشتی زیبا در غرب ایران تبدیل کرده است.

باغ هایی که طی سالهای اخیر سایه سنگین خشک شدن روی سرشان سنگینی می کند؛ تخریب باغ‌ها و تغییر کاربری آنها برای ساخت‌وساز رویکردی است که به هر دلیل برخی از افراد سودجو به آن روی آورده‌اند و حتی برای رسیدن به این منظور خود تیشه ریشه درختان چند صد ساله می‌زنند.

باغ‌هایی که تا همین چند سال پیش با اشتغال جوانان و اهالی منطقه از مهاجرت آنها به حاشیه شهرها و روی آوردن به شغل‌های کاذب به جای مولد بودن در روستاها جلوگیری می‌کرد و چرخ زندگی خانواده‌های بسیاری را می‌چرخاند، حالا نفسشان به شمار افتاده است.

همچنین دادستان کرمانشاه هم در جلسه بررسی جرائم حوزه امور اراضی، منابع طبیعی و تغییر کاربری استان و موانع اجرای آن بر استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برای برخورد با مجرمان در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات تاکید کرد.

همچنین دادستان کرمانشاه ضمن تاکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه در این موضوع بر قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مجرمان تاکید کرد.

برخی باغ ها دچار تنش آبی هستند/ با تخریب فضای سبز برخورد جدی می‌کنیم

نورالدین فرزادی پور فرماندار شهرستان صحنه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اعتبار این شهرستان به وجود باغات و فضای سبز خصوصی است، اظهار داشت: برهمین مبنا شهرداری و دستگاه های اجرایی با اعمال قوانین سخت گیرانه ای در ارتباط با تغییر کاربری تمام سعی و تلاش خود را در حفظ فضای سبز موجود دارند.

وی افزود: طی یکسال گذشته گزارشی از خشکاندن باغات برای ساخت و ساز در شهرستان صحنه نداشتیم اما طی یک دهه گذشته به علت تنش های آبی، عدم تامین آب مناسب برای آبیاری برخی باغات دچار تنش آبی و خشکسالی شدند.

فرزادی پور تصریح کرد: با این حال شهرداری با تغییر کاربری موافقت نمی کند و ما نیز بر اساس قانون و ضرورت حفظ فضای سبز اجازه آسیب به فضای سبز با هر ترفندی را نمی دهیم.

وی بیان کرد: کمیسیون فضای سبز با هرگونه قطع اشجار و تخریب فضای سبز برخورد قاطع و جدی می کند و آماده دریافت گزارشات مردمی در این زمینه است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار