رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه گفت: هر شهرستان استان را به عنوان پایلوت یک رشته ورزشی جانبازان و معلولین معرفی خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۶۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 01 October 2018

به گزارش تابناک،عزت الله پرنیان، با اشاره به راه اندازی 16 رشته ورزشی ویژه جانبازان و معلولین در استان، اظهارکرد: از چند سال گذشته برنامه ریزی هایی انجام دادیم تا هر شهرستان استان را به عنوان پایلوت یک رشته ورزشی معرفی کنیم.

وی افزود: در این راستا اقداماتی انجام گرفته و حتی برخی از شهرستانها همچون پاوه نیز پایلوت پینگ پنگ، سنقروکلیایی پایلوت دو ومیدانی و کنگاور پایلوت تکواندو شده اند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان تاکید کرد: توزیع امکانات ورزشی در شهرستانها نیز براساس همین پایلوت بندی انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: طرح پایلوت بندی شهرستانهای استان در رشته‌های ورزشی تنها در شهرستان کرمانشاه اجرا نمی شود، چرا که امکانات انجام تمام رشته های ورزشی ویژه معلولین در این شهرستان فراهم است.

به گفته این مسئول، استان کرمانشاه جزو اولین استانهایی است که طرح پایلوت رشته های ورزشی را به اجرا درآورده است.

وی همچنین به زلزله بزرگ سال گذشته و افزایش تعداد معلولین در مناطق زلزله زده بویژه در شهرستان های سرپل ذهاب و دالاهو اشاره کرد و گفت: پس ازاین حادثه بزرگ در تلاش بودیم تا کار استعدادیابی را در میان معلولین این دو شهرستان انجام دهیم، اما از آنجایی که این افراد در شریط روحی مناسبی نبودند، کار استعدادیابی را به تاخیر انداختیم.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان تصریح کرد: در این رابطه طبق هماهنگی انجام شده پزشک فدراسیون پس از انجام مسابقات پارآسیایی جاکارتا به کرمانشاه خواهد آمد تا کار استعدادیابی معلولین دو شهرستان یادشده و شهر کرمانشاه را انجام دهد.

وی بااشاره به استقبال بیش از 40 نفر از معلولین شهرستان های سرپلذهاب و دالاهو جهت شرکت در این طرح، اضافه کرد: پزشک فدراسیون براساس نوع و میزان معلولیت این افراد تعیین خواهد کرد که در کدام رشته های ورزشی ویژه معلولین فعالیت داشته باشند.

پرنیان همچنین از افزایش و رشد تعداد ورزشکاران سازمان یافته این هیات در سال های 96 و 97 خبرداد و افزود: تعداد ورزشکاران این هیات در سالجاری به بیش از 300 نفر افزایش یافته است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار