مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به کمبود حدود 18 هزار حلقه لاستیک برای ناوگان حمل و نقل کالا در استان، گفت: تقاضا داریم مسئولین هرچه زودتر نسبت به تامین این میزان لاستیک برای کمک به رانندگان اقدام کنند.
کد خبر: ۶۶۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 01 October 2018

به گزارش تابناک،فریبرز کرمی از فعالیت حدود 13 هزار دستگاه کامیون در ناوگان حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: اگر بخواهیم به هریک از این کامیون‌ها یک جفت لاستیک بدهیم به 26 هزار حلقه لاستیک نیاز نداریم، به علاوه برخی از ماشین‌های سنگین به 9 جفت لاستیک نیاز دارند و باید هر چند ماه یکبار نیز لاستیک‌های خود را تعویض کنند.

وی با بیان اینکه هر سال در کل کشور بر اساس تعداد ناوگان حمل و نقل سهمیه حواله لاستیک برای استان‌ها در نظر گرفته می‌شود، افزود: طی سه ماه اخیر 21 مرحله توزیع حواله لاستیک در کرمانشاه داشتیم که در مجموع نزدیک به 8200 حلقه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: اگر بر اساس نیاز 26 هزار حلقه‌ای کامیون‌ها حساب کنیم، اکنون حدود 18 هزار حلقه لاستیک برای کامیون‌داران کم داریم و بعد از سه ماه نزدیک به 20 درصد نیاز تامین شده است.

وی معتقد است، با این روند بیشتر از شش ماه طول می‌کشد تا نوبت دریافت لاستیک به همه رانندگان برسد.

کرمی با بیان اینکه حواله لاستیک بر اساس اولویت‌بندی و برخی شاخص‌ها در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، یادآوری کرد: یکی از مهمترین این شاخص‌ها 3500 کیلومتر کارکرد طی یک ماه است که برای کمک به رانندگان این بازه زمانی یک ماه را برداشتیم.

وی تاکید کرد: البته به رانندگانی که کارکردی ندارند و ماشین آنها خوابیده و لاستیک را برای فروش و ... می‌خواهند، حواله لاستیک تعلق نخواهد گرفت.

به گفته این مسئول، نیاز واقعی کامیون‌داران به لاستیک نیز بر اساس بازدیدهای میدانی راستی آزمایی می‌شود و حتی گاهی در شرایط لزوم بین افرادی که واجد شرایط هستند قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از طولانی بودن روند توزیع حواله لاستیک‌ها هم یاد کرد که باید ابتدا از مرکز در اختیار صنعت، معدن و تجارت استان قرار گیرد، سپس به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بعد به صنوف و لاستیک فروشان داده شود که این شرایط روند کار را مقداری کند کرده است.

کرمی با اشاره به کمبودی که در تولید لاستیک وجود دارد و قرار است مقداری لاستیک هم به داخل کشور وارد شود، تاکید کرد: اکنون رانندگان برای تامین لاستیک با مشکل مواجهند و تقاضا داریم مسئولین پیگیر تامین لاستیک مورد نیاز رانندگان باشند.

وی در ادامه از افزایش هزینه‌های کامیون‌داران هم یاد کرد و گفت: وقتی قیمت هر جفت لاستیک به بیش از هشت میلیون تومان رسیده و سایر هزینه‌های تعمیر موتور، روغن، قطعات و... نیز بالا رفته دیگر کامیون‌داری برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه کامیون‌داران به عمد قصد توقف کار را ندارند، تصریح کرد: مشکل اصلی هزینه‌های بالا است که کار کردن برای رانندگان را از نظر اقتصادی سخت کرده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار