رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه هرگونه افزایش خودسرانه قیمت نان را غیرقانونی دانست.
کد خبر: ۶۶۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 01 October 2018

به گزارش تابناک،اعتضاد علیزاده اظهار کرد: اخیرا تعدادی از نانوایی‌های آزاپز خودسرانه قیمت نان را مقداری بالا برده بودند که با پیگیری‌های انجام شده این قیمت دوباره به نرخ قبل برگشت.

وی با بیان اینکه تعداد کمی در حدود 10 تا 15 خبازی این افزایش قیمت را اعمال کرده بودند، افزود: هر قرص نان 300 تومان گران شده بود.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه قیمت نان خبازی‌های آزادپز را بر اساس عرضه و تقاضا دانست و با اشاره به اینکه این واحدها هیچ نرخ مصوبی ندارند، یادآوری کرد: با تعاملی که با این نانوایی‌ها داشتیم از آنها درخواست کردیم فعلا افزایش قیمت نداشته باشند.

علیزاده از پیگیری برای افزایش قانونی قیمت نان خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی افزایش قیمت نان که مدتها پیگیر آن بودیم تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق افزایش قیمت مشخص نیست، ادامه داد: باید آنالیز دقیقی از میزان قیمت‌‌ها بررسی شود.

وی تاکید کرد: هزینه‌ نانوایی‌ها به دلیل افزایش قیمتی که در تمام کالاها و خدمات داشتیم بالا رفته و این نرخ نان برای خبازی‌ها نمی‌صرفد و بسیاری از آنها در آستانه ورشکستگی هستند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با بیان اینکه در این شرایط همه نانوایی‌ها تمایل دارند آزادپز بشوند، افزود: برای رفاه حال مردم اجازه آزادپز شدن همه نانوایی‌ها داده نمی‌شود.

علیزاده قیمت کنونی هر قرص نان سنگک ساده در خبازی‌های یارانه‌ای را 550 تومان و در خبازی‌های آزادپز را 1200 تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر نان لواش در خبازی‌های یارانه‌ای و آزادپز 160 تومان است و فقط وزن آن فرق می‌کند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه قیمت هر نان بربری ساده را 800 تومان و هر نان بربری کنجدی را نیز هزار تومان در نانوایی‌های آزادپز اعلام کرد و افزود: نانوایی بربری یارانه‌ای چندانی در شهر نداریم.

علیزاده از فعالیت حدود هزار واحد نانوایی در کرمانشاه خبر داد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار