مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه زمان کوچ پاییزه را ۱۵ آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: از عشایر می‌خواهیم بعد ازبارش باران کوچ خود را آغاز کنند، رعایت این مهم به نفع دامدار و مراتع طبیعت است.
کد خبر: ۶۶۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴ 01 October 2018

به گزارش تابناک ،حسن احمدی با اشاره به آغاز کوچ عشایر از 15 آبان‌ماه، اظهار داشت: براساس اعلام هواشناسی امسال سرمای زودرس نداریم و بارش‌های پاییزی خوبی نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه با توجه به لزوم فراهم کردن فرصت احیا برای طبیعت و حفظ مراتع، زمان کوچ پاییزه را 15 آبان‌ماه اعلام و بیان کرد: از عشایر می‌خواهیم بعد ازبارش باران کوچ خود را آغاز کنند، رعایت این مهم به نفع دامدار و مراتع طبیعت است.

وی با بیان اینکه عشایر استان کرمانشاه دوره ییلاقی خود را بیشتر در داخل استان (شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و قصرشیرین و ...) سپری می‌کنند، افزود: عشایر کوچ‌رو استان کرمانشاه دوران قشلاقی خود را در مناطق گرمسیری استان و همچنین استان‌های دیگری شامل ایلام، خوزستان و لرستان سپری می‌کنند.

احمدی عشایر استان را 14 هزار و 109 خانوار در قالب 14 ایل و 69 طایفه با جمعیتی حدود 100 هزار نفر اعلام و بیان کرد: این عشایر درون کوچ و برون کوچ با در اختیار داشتن یک میلیون و 500 هزار راس دام، نقش عمده‌ای در تولیدات پروتئنی دارند.

وی به سوخت‌رسانی (توزیع کپسول مایع) و آبرسانی به عشایر اشاره کرد و افزود: در زمینه آبرسانی و اسکان عشایر مشکلی نداریم.

این مسؤول از عشایر زحمت‌کش خواست در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند و ادامه داد: بعد از ثبت‌نام عشایر واقعی شناسایی می‌شود و تسهیلات کارا در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار