رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه وضعیت کشت محصولات پر آب در کرمانشاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ 01 October 2018

به گزارش تابناک،خسرو شهبازی  اظهار داشت: با همکاری آب منطقه‌ای در راستای صرفه جویی در مصرف آب، به سمت تعادل بخشی به سفره‌های زیرزمینی هستیم تا شرایطی فراهم شود که محصولات آب بر نظیر هندوانه و گوجه فرنگی از طریق سیستم های قطره‌ای آبیاری شوند.

وی افزود: مصرف آب در سیستم آبیاری قطره ای نسبت به غرق آبی یک چهارم و نسبت به بارانی نصف میزان مصرفی است که البته امروزه کشاورزان به سمت آبیاری قطره ای پیش می روند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۰ درصد سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان به این سمت سوق پیدا کرده است، گفت: مجموعا محصولات پر آب زیادی در کرمانشاه نداریم و سطح زیر کشت این محصولات در استان ما زیاد نیست.

وی با اشاره به توسعه کشت کلزا به عنوان یک محصول به صرفه افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت ذرت و علوفه اختصاص داده شده که البته عملکرد خوبی هم داشته است.

شهبازی میزان سطح زیر کشت اراضی آبی را ۲۵۰ هزار هکتار دانست که نیمی از آن توسط آبهای زیرزمینی و نیمی دیگر توسط های آبهای سطحی آبیاری می شود.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار هکتار از این سطح مربوط به باغ ها و بیش از ۲۰۰ هکتار زراعی است افزود: سطح زیر کشت گندم ۱۰۰ هزار هکتار و کلزا ۱۵ هزار هکتار است همچنین ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت چغندرقند و ۱۵ هزار هکتار نیز به کشت ذرت اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح زیر کشت گوجه فرنگی را ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح زیر کشت سیب زمینی را چهار هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و گفت: ۲ هزار هکتار هم پیاز در استان ما کشت می شود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هکتار از اراضی ما به کشت هندوانه اختصاص داده شده که چون زمان برداشت آن با تمام کشور یکسان است از نظر قیمتی پایین و برای کشاورزان به صرفه نیست گفت: محصولاتی که از نظر قیمتی برای کشاورزان به صرفه نیست چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد و کشت نخواهد شد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار