کرمانشاه_موضوع تجارت برخی کالاهای اساسی مانند برنج در حالی مطرح می شود که مسئولان امر آن را تکذیب می کنند.
کد خبر: ۶۶۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸ 01 October 2018

به گزارش تابناک، برنج به عنوان یکی از کالاهای اساسی است که در دهه های اخیر استفاده از آن روز به روز افزایش یافته و حالا پای ثابت همه سفره ها شده است.

تولید داخلی برنج جوابگوی میزان مصرف نیست و طبیعتا بخشی از این کمبودها باید از طریق واردات جبران می شود.

با توجه به نوسانات نرخ ارز برخی شنیده ها حاکی از آن است که بعضی افراد سودجو برنج های خارجی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود به مرزهای استان برده و سه برابر قیمت به فروش می رسانند این در حالی است که صادرات انواع کالاهای اساسی به منظور تامین نیاز داخلی از سوی دولت ممنوع شده است.

این موضوع در حالی است که مسئولان فروش غیرقانونی برنج را تکذیب کرده اند.

تکذیب فروش برنج هندی در مرز استان

علی اسماعیلی معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خبر فروش برنج هندی با قیمت گزاف در مرزهای استان کذب است، اظهار داشت:خروج هر نوع کالای اساسی از مرز ممنوع است و برنج از جمله آن کالاهایی است که صادرات آن قانونی نیست.

وی با بیان اینکه در شرایطی که ما وارد کننده برنج هستیم نمی توانیم آن را صادر کنیم، افزود:در صورتی که چنین امری مشاهده شود قاچاق است و دستگاه های امنیتی و انتظامی با آن برخورد خواهند کرد.

ممنوعیت صادرات اقلام اساسی از جمله برنج

علی اصغر بهمنی پور مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: اقلام اساسی از جمله برنج تحت هیچ شرایطی حق خروج از مرز را ندارند.

وی با بیان اینکه خبر فروش برنج در مرز به صورت قانونی کذب محض است، افزود:حتی صادرات گوجه فرنگی نیز به جز نوع گلخانه ای آن به شرط حضور ناظرین هنگام برداشت، ممنوع است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بنابراین صادرات گوجه هایی که از آن رب گوجه فرنگی گرفته می شود نیز ممنوع است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار