مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه رتبه نخست در تولید ماهی‌های گرمابی در بین استان‌های غیرساحلی را دارد.
کد خبر: ۶۶۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 02 October 2018

به گزارش تابناک،سیدفرزاد افضلی ، اظهار داشت: چند سالی است که پرورش ماهی در قفس در چهار سد استان از جمله سد تنگ حمام(شهدای گمنام) قصرشیرین، سد زاگرس گیلان‌غرب و سد جامیشان سنقروکلیایی اجرایی شده و سال به سال در حال افزایش تولید است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه ظرفیت این سدهای فعال استان را 640 تن در سال اعلام و بیان کرد: 40 باب قفس در چهار سد استان داریم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 97 به 70 باب قفس برسد.

وی از تولید ماهی در قفس به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: این پروژه برای سدهای غیرمخزنی استان در دستور کار است.

افضلی از اشتغال 125 نفر بر روی سدهایی که پرورش ماهی در قفس آن اجرایی شده، خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال از قفس‌های این چهار سد مخزنی یک هزار و 300 تن ماهی برداشت شود.

به گفته این مسؤول، یکی ازبزرگ‌ترین طرح پرورش ماهی در استان در سد شهدای گمنام سرپل‌ذهاب است که به ظرفیت 300 تن در سال در حال اجرا است.

آن‌طور که افضلی می‌گوید، سرپل‌ذهاب جزو محدود شهرستان‌های کشور است که پتانسیل و شرایط پرورش انواع ماهیان خاویاری گرمابی و سردابی را دارد.

وی با بیان اینکه نواحی گرمسیری استان ظرفیت مناسبی برای پرورش انواع ماهیان به خصوص گرمابی را دارد، تصریح کرد: کپورماهی، ماهی‌های گرمابی و خاویاری گونه‌ای پرورش یافته در مناطق گرمسیری و قزل‌آلا نیز نمونه پرورش یافته ماهی سردابی در مناطق سردسیر استان است.

افضلی اظهار داشت: کرمانشاه رتبه نخست در تولید ماهی‌های گرمابی در بین استان‌های غیرساحلی را دارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار