مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: ۷۰ هزار کرمانشاهی در انتظار صدور کارت ملی هوشمند هستند.
کد خبر: ۶۶۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 02 October 2018

به گزارش تابناک،علیرضا قبادی ، با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون صدور کارت ملی هوشمند توسط دفاتر خدمات پستی در سراسر استان در حال انجام است، اظهار ‌داشت: در استان کرمانشاه از سال 92 تاکنون یک میلیون و 204 هزار و 390 نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای ثبت نام کارت ملی هوشمند داشتن سن بالای 15 سال الزامی است، بیان کرد: افراد با داشتن 15 سال می‌توانند برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند و 76درصد از جمعیت استان کرمانشاه دارای کارت ملی هستند.

قبادی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون برای 209 هزار و 959 نفر توسط دفاتر ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام شده است، گفت: سال گذشته برای ثبت نام کارت ملی هوشمند نسبت به سال 95 آمار به 70درصد رسید و امسال ثبت‌نام افراد بیشتر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 380 هزار نفر برای گرفتن کارت ملی هوشمند هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده‌اند، افزود: افراد واجد شرایط جهت ثبت نام برای داشتن کارت ملی هوشمند باید در اسرع وقت اقدامات لازم را جهت ثبت نام انجام دهند.

قبادی با اشاره به اینکه 34 هزار کارت ملی هوشمند در دفاتر ثبت نامی موجود است، بیان کرد: در صورتی که پس از یک سال از صدور کارت ملی افراد برای دریافت این کارت اقدام نکنند، کارت ملی صادر شده آنها ابطال می‌شود و باید دوباره برای صدور کارت خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: با توجه به تحریم مواد اولیه ساخت کارت ملی هوشمند تولید این کارت ملی در داخل کشور در حال اقدام است که این کارت‌های تولیدی در مرحله تست و آزمایش است.

قبادی گفت: آبان ماه امسال کارت‌های ملی صادر شده توسط تولید داخلی به تولید انبوه می‌رسد و افرادی که کارت ندارند، بار اولی هستند و کارت ملی قدیمی دارند در اولویت قرار دارند که آبان ماه می‌توانند از دفاتری که برای صدور کارت اقدام کرده‌اند از همان مکان کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: افراد باید هرچه سریع‌تر برای صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند و با توجه به ازدحام و شلوغی در پایان سال نباید درخواست خود را به این بازه زمانی موکول کنند و با توجه به خلوت بودن مراکز ثبت نامی در این ماه‌ها محدوده زمانی مناسبی برای ثبت نام جهت درخواست کارت هویتی است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار