رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: باید برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه را استارت بزنیم.
کد خبر: ۶۶۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 04 October 2018

به گزارش تابناک، حبیب الله وفایی در نشست هم‌اندیشی با فعالان بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، استان کرمانشاه را نیازمند همفکری و تعامل بخش‌های مختلف برای رفع مشکلات دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش‌هایی که می‌تواند برای توسعه و رفع مشکلات کرمانشاه خوراک فکری به مسئولین بخش دولتی بدهد، بخش خصوصی و فعالان این بخش هستند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که در بطن جامعه حضور دارد برای حل مشکلات استان تاکید کرد و یادآور شد: بخش خصوصی کرمانشاه افرادی صاحب نظر هستند که از بین پیشنهادات و نکته نظرات آنها به 75 محور رسیدم که باید هریک از محورها جداگانه پیگیری شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه در ادامه با انتقاد از نبود استراتژی توسعه در استان، اظهار کرد: اگر استراتژی توسعه مناسبی داشتیم، امروز این ظرفیت بزرگ نیروی کار برای ما به یک تهدید تبدیل نمی‌شد.

وفایی با بیان اینکه باید توسعه استان را بر مبنای برنامه‌ریزی پیش ببریم، خاطرنشان کرد: به اندازه کافی برنامه توسعه، سند آمایش و ... در استان تدوین شده، اما همه آنها قبل از آنکه اساس کار قرار گیرد بازنگری خواهد شد.

وی از مدیران استان هم خواست بر اساس برنامه پیش بروند و عنوان کرد:م دیران باید برنامه‌های خود را بر دو اساس ارائه کنند. اول اینکه چه میزان شغل ایجاد خواهند کرد و دوم اینکه چه مقدار برای استان درآمدزایی خواهند داشت و بر اساس میزان اشتغال و درآمدزایی که دارند پول در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه با بیان اینکه بودجه سال 97 استان به طول کامل توزیع شده و بسته بودجه 98 نیز تدوین شده است، اظهار کرد: از بخش خصوصی استان می‌خواهیم در یک هفته‌ای که برای تکمیل بودجه پیشنهادی سال 98 استان زمان داریم، در کوتاهترین زمان هر پیشنهادی که دارند برای این بودجه ارائه دهند.

وفایی در ادامه بر لزوم برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در استان کرمانشاه تاکید کرد و افزود: این همایش‌ها باعث معرفی کرمانشاه و جذب سرمایه‌گذار به استان خواهند شد.

وی از برگزاری همایش توسعه استان کرمانشاه در آذر ماه امسال خبر داد و عنوان کرد: باید استارت برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز به زودی در استان زده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه معتقد است، برای حضور سرمایه‌گذارن در استان باید روند صدور مجوزها را نیز کوتاه کنیم تا سرمایه‌گذار تمایل به حضور در کرمانشاه داشته باشد.

وفایی همچنین با برگزاری جلسات زیاد و بی‌نتیجه نیز مخالفت کرد و ادامه داد: دستگاه‌های دولتی نباید وقت خود را صرف جلساتی کنند که خروجی نداشته باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار