۳۰۰۰ مستاجر زلزله‌زده بعد از گذشت یازده ماه از زلزله سرپل ذهاب در بلاتکلیفی به سر می برند.
کد خبر: ۶۶۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 06 October 2018

به گزارش تابناک، بیشترین آسیب را از این فاجعه زلزله همین مستاجرانی دیدند که سقف اجاره‌ای روی سرشان خراب شده و حالا نه جایی را دارند بروند و نه زمینی دارند که خانه‌ای در آن بنا کنند.

برخی از آنها قید شهر و دیار را زدند و راهی حاشیه‌های شهرها شدند و برخی‌ها هم همچنان مانده‌اند چشم به امید عملی شده وعده‌ها دوخته‌اند و زندگی در کانکس‌های ۱۶ متری را به سختی می‌گذرانند.

حدود ۳۰۰۰ نفر از مستاجران زلزله‌زده سرپل‌ذهاب که در جریان زلزله‌ سال گذشته منازل استیجاری‌شان کاملا تخریب شده بود همچنان بلاتکلیف هستند.

قرار بود از سوی دولت برای این افراد زمین رایگان با شرایطی در نظر گرفته شود و کار ساخت را با تسهیلات اعطایی آغاز کنند، اما بعد از ۱۱ ماه هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است و مردم تقریبا از این موضوع ناامید شده‌اند.

محبت جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر بعد از گذشت ۱۱ ماه از این حادثه تازه از پالایش مستاجران و جانمایی زمین خبر می‌دهد.

وی با اشاره به زندگی ۳۰۰۰ مستاجر که خانه‌های آنها کاملا تخریب شده است افزود: زمین برای این افراد جانمایی شده و ارزیابی افراد در حال بررسی است.

فرماندار سرپل‌ذهاب تعداد بالای مستاجران، تفکیک قطعات زمین و ایجاد زیرساخت‌ها را از عوامل کند شدن روند کار عنوان کرد و گفت: تخصیص زمین مصوبه ستاد بازسازی بوده و در حال اجراست.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار