معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از رشد ۲۱ درصدی بارش‌های استان در سال زراعی گذشته (مهر ۹۶ تا پایان شهریور ۹۷) خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 07 October 2018

به گزارش تابناک،علی محمد زورآوند  از میانگین بارش 540 میلی‌متری سال زراعی گذشته در استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: در کل استان نسبت به میانگین بلندمدت (470 میلی‌متر) رشد 15 درصدی و نسبت به سال ماقبل آن (448 میلی‌متر) رشد 21 درصدی بارندگی‌ها را داشتیم.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در سال زراعی گذشته را 434 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: کرمانشاه نسبت به سال قبل از آن رشد 10 درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت کاهش یک درصدی بارش را داشته اشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین بارش استان در سال زراعی گذشته مربوط به پاوه بوده است، خاطرنشان کرد: در پاوه 920 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال قبل از آن 29 درصد و نسبت به بلندمدت 23 درصد رشد داشته است.

زورآوند کمترین بارش استان در سال زراعی گذشته را نیز مربوط به سومار و به میزان 330 میلی‌متر دانست که نسبت به سال قبل 47 درصد و نسبت به بلندمدت 23 درصد بیشتر بوده است.

وی پیش‌بینی کرد، بارش‌های پاییزی امسال از دهه سوم مهر یا هفته اول آبان آغاز شود و ادامه داد: بارش پاییز امسال به احتمال زیاد بهتر از نرمال(بلندمدت) و بارش زمستان نیز به اندازه نرمال خواهد بود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار