فرماندار کنگاور گفت: نخستین کاروان پیاده اربعین از استان آذربایجان شرقی امشب وارد شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه می‌شوند.
کد خبر: ۶۶۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ 07 October 2018

به گزارش تابناک،خیراله خزایی  با اشاره به اینکه نخستین کاروان پیاده اربعین با عنوان امام علی‌(ع) امشب از استان آذربایجان شرقی وارد شهرستان کنگاور می‌شود اظهار داشت: به این منظور مراسم افتتاحیه‌ای با حضور موکب‌ها و این کاروان در محل دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت کمیته ساماندهی و پذیرایی از زوار اربعین در کنگاور تشکیل شده است عنوان کرد: این هشت کمیته شامل کمیته‌های زیرساخت، فرهنگی و اطلاع‌رسانی، اسکان و امداد، پشتیبانی و خدمات عمومی، امنیتی، جذب مشارکت‌های مردمی، نظارت بر اصناف، بهداشت و درمان و راهداری و حمل و نقل است.

خزایی با اشاره به اینکه کمیته زیرساخت تأمین آب و برق و گاز مورد نیاز مردم را به عهده دارد گفت: کمیته اسکان و امداد با مسئولیت هلال‌احمر وظیفه تأمین اسکان، پتو و موکت، کمیته پشتیبانی و خدمات عمومی با مسئولیت شهرداری وظیفه تأمین وسایل نقلیه، جمع‌آوری زباله و نظافت را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه کمیته امنیتی با مسئولیت نیروی انتظامی وظیفه تأمین امنیت و کنترل ترافیک را به عهده دارد افزود: کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی به منظور تهیه برنامه فرهنگی برای موکب‌ها و اطلاع‌رسانی به زوار تشکیل شده است و کمیته بهداشت و درمان نیز با استقرار تیم‌های بهداشتی وظایفی را به عهده دارد.

فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه هفت موکب دارای مجوز در این شهرستان فعالیت می‌کنند بیان کرد: موکب حضرت قمر بنی هاشم(ع)، موکب‌الشهدا، مدافعان حرم، خادمین مردمی اربعین، عشاق‌الحسین(ع)، علی‌اصغر(ع) و شهید مدافع حرم شهید عباسی‌فرد عناوین موکب‌های دارای مجوز این شهرستان هستند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار