با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر ستاد اقامه نماز استان پوستر فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز رونمایی شد.
کد خبر: ۶۶۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 09 October 2018
به گزارش تابناک : جعفر مروارید در این آیین اظهارکرد: بسیار مفتخریم که با همکاری ستاد اقامه نماز در این اقدام فرهنگی شریک هستیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ارزش های الهی نماز است، افزود: زیباترین جلوه زندگی نماز است که اگر با اعتقاد قلبی صورت گیرد برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی جاری خواهد شد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید برآنکه باید در ترویج فعالیت ها دینی از ابزار های نوین بهره جست افزود: در دنیای کنونی که ابزار تبلیغات تغییر یافته دنیای مجازی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد بنابراین می توان با نگاه زیباشناسانه و عمل به وعده ها مردم را به فعالیت های دینی دعوت کرد.
 
مروارید افزود: می توان با بهره گیری از این ابزار نوین برای نوجوانان که وارد به سن تفکر و تعقل شده اند، این ارزش را تبیین کرد.
 
وی استفاده از ابزار هنر یکی از تاثیرگذارترین روش ها دانست و افزود: می توان با بهره گیری از ظرفیت عظیم شعر، داستان، نمایش، فیلم و ... زیبایی کلام اهل بیت(ع) را گسترش داد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان افزود: امیدوارم بتوانیم با برگزاری مناسب این اجلاس  الگوی خوبی را در کشور پدید آوریم و ماحصل آن احیاء امر خداوند و نیز آبادانی مساجد کشور باشد.
 
در ادامه حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی با اشاره به همکاری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه های فرهنگی و دینی گفت: این طرح یکی دیگر از طرح هایی بود که با این اداره کل برگزار کردیم.
 
وی با اشاره مسابقه ساجدان عاشق گفت:  این طرح به منظور آشنایی با سبک زندگی امام حسین (ع) و یاران ایشان با محور نماز، قرآن و ولایت از نخستین روز ماه محرم در استان خراسان رضوی در دست اجرا است که با همکاری این اداره کل برگزار می شود . 
 
حجت الاسلام سبحانی نیا اشاره کرد: روزانه به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود و در صورت شرکت کردن علاقمندان در 15 روز متوالی جوایزی نفیس به رسم یادبود به آنها اهدا خواهد شد. 
 
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز را  با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» در این استان منتشر شد.
 
حجت الاسلام کاظمی نسب بیان کرد: موضوعات این دوره از فراخوان اجلاسیه شامل شیوه‌های انس کودکان با نماز در مهدهای کودک، مهارت‌های دعوت به نماز در مدارس و دانشگاه‌ها، را‌های دعوت به نماز در خانواده،‌روش‌های دعوت همسالان به نماز، راه‌های دعوت به نماز در فضای مجازی و رسانه، شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز در ادارات ( مدیران و کارکنان) و روش‌ها و مهارتهای مبلغین و روحانیون در دعوت به نماز است. 
 
وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌ «ایده‌ها و تجربیات موفق»، «آثار ادبی و هنری شامل کتاب، مقاله، شعر، رمان، قصه و خاطره»، «فیلم نامه»، «نمایش نامه»، «فیلم کوتاه»، «مستند»، «پویانمایی»، «موشن گرافی»، «طرح های گرافیگی( پوستر، اینفوگرافی و تابلو مقاله) و «محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کمک آموزشی شامل بازی و سرگرمی و فرهنگی و آموزشی ارائه دهند. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این اجلاسیه با همکاری معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ستاد اقامه نماز استان، صدا و سیمای خراسان رضوی و سازمان بهزیستی برگزار می شود.
 
در ادامه این مراسم از فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو رونمایی شد .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار