دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان دانشگاه مادر غرب کشور چشم انتظار محقق شدن وعده تجهیز یک آزمایشگاه است.
کد خبر: ۶۶۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 09 October 2018

به گزارش تابناک، دانشگاه رازی کرمانشاه با سابقه ای حدود نیم قرن به عنوان دانشگاه مادر و قطب آموزشی غرب کشور است ودر چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهد.

۱۲ هزار دانشجو در رشته های مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند که حدود سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند.

دانشگاه رازی کرمانشاه بین دانشگاه های کشور رتبه بین ۱۰ تا ۱۵ را دارا است و حدود ۴۵۰ نفر عضو هیئت علمی در ۳۹ گروه آموزشی دارد که این اعضا از اساتید برجسته ملی و برخی بین المللی هستند.

با وجود فعالیت اساتید برجسته در این دانشگاه دانشجویان نمی توانند آنگونه که باید از ظرفیت آن ها استفاده کنند و پاسخگوی نیازهای فن آورانه خود باشند.

در همین راستا بعد از مدت ها آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه راه اندزی شد و به گفته برخی مسئولان حالا بعد از گذشت یک سال آنگونه که باید تجهیز نشده است.

دکتر اعلمی آل‌آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساختمان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه رازی یکسالی است که احداث شده اما وعده‌های تامین تجهیزات آن هنوز عملی نشده است.

وی افزود: برای حفظ جلوداری علمی که ایران در جهان دارد نیازمند تجهیزات به‌روز آزمایشگاهی و کارگاهی هستیم.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه بیان داشت: افتخار داریم که علی‌رغم اینکه یک درصد جمعیت جهان را داریم اما از لحاظ علمی ۲.۵ درصد تولیدات علمی را در اختیار گرفته‌ایم.

دکتر اعلمی ‌آل‌آقا با تاکید بر لزوم توجه و تخصیص اعتبارات ارزی برای دانشگاه‌ها در زمینه تهیه تجهیزات آزمایشگاهی ادامه داد: وزیر علوم مطالبه ۴۰۰ میلیون دلار برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و امکانات دانشگاه‌های کشور را داشته ولی این موضوع هنوز محقق نشده است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار