مسئولان ستاد تنظیم بازار به موکب‌های اربعین که در حال آماده شدن برای میزبانی هرچه بهتر و بدون کم و کاست از زوار اربعین هستند توصیه کردند که نگران تامین کالاهای اساسی نباشند.
کد خبر: ۶۶۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 09 October 2018

به گزارش تابناک کمتر از یک ماه دیگر به برگزاری اجتماعی باشکوه و میلیونی پرشور و شعور اربعین حسینی (ع) باقی مانده است؛ این روزها بیشترین جنب‌وجوش را موکب‌هایی دارند که قرار است ساعاتی را میزبان مهمانان اباعبدالله(ع) در بین راه باشند.

بر اساس برآورد مسئولان ستاد اربعین استان کرمانشاه و با فرض بازگشایی مرز خسروی روزانه و میزبانی از زوار ۶ استان که از این مرز به عتبات عالیات مشرف می‌شوند روزانه در سه وعده به ۸۰ هزار پرس غذا برای پذیرایی از زوار نیاز داریم.

با توجه به کمبود برخی از کالاها و اقلام اساسی در بازار، این موکب‌ها برای میزبانی هرچه بهتر و بدون کم و کاست و همچنین تامین مواد و اقلام مورد نیاز خود دغدغه‌هایی دارند که مسئولان عنوان می‌کنند جای نگرانی در این زمینه نیست.

علی اصغر بهمنی‌پور، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در زمینه تامین و توزیع اقلام اساسی هیچ مشکلی در استان نداریم.

وی افزود: برای تامین اقلام اساسی موکب های برپا شده در سطح استان در ایام اربعین ۲۵۰۰ تن برنج هندی و بیش از ۳۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در انبارهای استان ذخیره سازی شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۶۱ تن گوشت منجمد نیز ذخیره شده و سهمیه جدید گوشت منجمد هم بالغ بر ۹۰ تن است.

بهمنی‌پور با اشاره به فعالیت دو کارخانه قند و شکر در سطح استان ادامه داد: علاوه بر ظرفیت استفاده از این دو کارخانه ۷۰۰۰ تن شکر نیز در انبار غله و بازرگانی کرمانشاه ذخیره شده که قیمت فروش به مصرف کننده ۳۳۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم است.

وی با اعلام اینکه گوشت قرمز نیز با قیمت ۲۹ هزار تومان در استان به فروش می‌رسد، بیان کرد: از طریق بخش خصوصی گوشت گرم گوساله چربی‌گیری و بسته‌بندی شده در استان تولید و حمل با قیمت هر کیلوگرم ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توزیع هفتگی این گوشت بین ۱۸ تا ۲۰ تن خبر داد و گفت: همچنین در هفته ۱۰ تا ۱۲ تن گوشت گرم گوسفندی از کشورهایی چون ارمنستان، گرجستان، استرالیا، روسیه و قزاقستان وارد می شود که با به ازای هرکیلوگرم ۳۷ و ۵۰۰ به فروش می رسد.

وی گوشت‌های توزیع را بدون دنبه و قابل عرضه در ۱۲ مرکز دانست و افزود: از ابتدای ماه جاری تاکنون حدود ۸۸ تن گوشت گرم گوسفندی در سطح استان توزیع شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مشکلی از نظر تامین اقلام اساسی برای اربعین نیست و تلاش ها برای افزایش سهمیه ادامه دارد اظهار داشت: استان کرمانشاه هم محل تردد زوار اربعین برای گذر از مرز مهران و هم محل عبور برای ورود به مرز خسروی در صورت بازگشایی است.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار