استاندار كرمانشاه گفت: كسب نظر و اطلاع از پيشنهادات اعضاي شوراي اسلامي استان، گامي موثر براي پيشرفت استان است.
کد خبر: ۶۶۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 11 October 2018

به گزارش تابناک، به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست با اعضاي شوراي عالي استان كه با حضور معاونين استانداري تشكيل شد، اظهار داشت: بعد از مجمع نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، بزرگترين پارلمان محلي، شوراي اسلامي استان است و اين پارلمان به لحاظ اينكه داراي جايگاه بسيار خوبي مي باشد مي تواند بستر مناسبي براي كمك به توسعه و پيشرفت استان باشد.

وي با بيان اينكه همه ما بايد براي كمك به عمران و آباداني استان بهاي بيشتري براي اين پارلمان محلي قائل شويم، تصريح كرد: اينكه تا امروز آنطور كه بايد و شايد از جايگاه شوراي اسلامي استان براي كسب همكاري لازم جهت توسعه و پيشرفت استفاده نشده يكي به دليل كم توجهي مديران در دعوت نكردن از آنها براي تصميم سازي در جلسات است و يكي هم خود شورايي ها مقصر هستند كه به مسائل توسعه اي استان كم توجه هستند و بيشتر به مسائل شهرهاي خود مي پردازند.

مقام ارشد استان كسب نظر و سهيم شدن اعضاي شوراي استان در تصميم گيري ها را گامي موثر براي پيشرفت استان عنوان كرد و بيان داشت: راي مردم به اعضاي شورا راي به عمران، آباداني و پيشرفت شهرها است و اين جدا از راي سياسي است كه همين موضوع مي تواند كمك حال مديران براي رسيدن به توسعه و پيشرفت استان باشد.

مهندس بازوند با بيان اينكه همه وظيفه داريم در راستاي تقويت اين پارلمان محلي گام برداريم،اظهار داشت: نه تنها در استان كرمانشاه بلكه در كل كشور شوراها به دليل اينكه هنوز درگير يكسري مسائل حواشي هستند هنوز آنطور كه بايد نتوانستند به مسائل اصلي بپردازند لذا ما در استان قصد داريم كه اين جايگاه تقويت شود زيرا اعضاي شوراي هاي اسلامي نظرات و طرح هايي كه ارائه مي كنند مي تواند با يكسري پيگيري ها تبديل به قانون شود لذا ما بايد از اين ظرفيت استفاده كنيم.

مقام عالي دولت در استان با اشاره به ساختار شهرداري ها و مشكلات آنها در كسب درآمد و عدم توانايي در اجراي طرح هاي مهم خاطرنشان ساخت: شهرداري ها عموماً شهرداري هاي بدهكاري هستند و حتي قادر نيستند كه حق و حقوق پرسنل خود را بپردازند لذا اعضاي شوراي اسلامي استان با توجه به شناخت خود مي توانند كمك حال مديريت استان باشند و در همين راستا مي توان بستر مناسبي را براي حل مشكل شهرداري ها با كمك مديران و اعضاي شوراها ايجاد شود.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: اعضاي شوراي اسلامي استان بايد يك مطالبه گر قوي باشند تا نظرات آنها هم از طريق نمايندگان به مجلس شوراي اسلامي و هم از طرف مديريت استان به دولت اعلام شود و در اين زمينه همه براي توسعه بيش از پيش استان گام برداريم.

مهندس بازوند تشويق بخش خصوصي و سرمايه گذاران براي ايجاد سرمايه گذاري را گامي موثر و بسيار مهم در راستاي توسعه استان عنوان كرد و افزود: با توجه به مشكلات موجود همه بايد كمك كنيم كه بخش خصوصي و سرمايه گذاران انگيزه لازم را براي سرمايه گذاري در استان پيدا كنند و اعضاي شورا با توجه به شناختي از توانمندي هاي منطقه اي خود دارند حتماً در اين زمينه مي توانند اثربخش واقع شوند.

رئيس شوراي اداري استان گفت: در حال حاضر پروژه هاي مهمي مانند اجراي راه آهن سريع السير همدان تا كرمانشاه، اجراي طرح آزادراه كرمانشاه_همدان، اجراي سدها، طرح هاي آبرساني و... از جمله طرح هايي هستند كه در استان آماده واگذاري به بخش خصوصي مي باشند و دولت در اين زمينه موافقت خود را اعلام كرده است لذا با تشويق و ايجاد انگيزه در سرمايه گذاران مي توانيم در اين زمينه كمك حال استان باشيم.

استاندار كرمانشاه در پايان با بيان اينكه قصد داريم همراه با معاونين استانداري بيش از گذشته از نظرات و پيشنهادات اعضاي شوراي استان در پيشبرد امور استفاده كنيم، گفت: رئيس شوراي اسلامي استان مسائل و نظراتي كه در حوزه هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و عمراني دارند با اعضاي شوراي اسلامي استان مي توانند با هر كدام از معاونين استانداري جلسات جداگانه داشته باشند و نظرات و مسائل خود را براي كل استان در ميان بگذارند و تصميم گيري هاي خوبي در اين زمينه اتخاذ گردد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار