رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی ومواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده‌های خام دامی ناسالم توسط دامپزشکی کرمانشاه از چرخه مصرف خارج شده است.
کد خبر: ۶۶۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 14 October 2018

به گزارش تابناک،روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه دکتر مهدی ظفری پور با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 هزار مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است که از این تعداد حدود 3 هزار مورد غیر بهداشتی مشاهده و نهایتا 74 تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و امحاء شده است.

دکتر ظفری پور تعداد پرونده های معرفی شده به مراجع قضایی را 52 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده معرفی شده 71 مرکزمتخلف با دستور مقتام قضایی پلمپ شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی با اشاره به نظارت های مستمر بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه و همچنین کشتار گاه های دام و طیور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 231 تن انواع فراورده های خام دامی از چرخه مصرف مردم حذف و و به صورت بهداشتی امحاء شده است.

دکتر ظفری پور در ادامه تصریح کرد: به منظور افزایش دقت و تشخیص نهایی از موارد غیر بهداشتی مشاهده شده تعداد 5000 هزار مورد نمونه برداری صورت گرفته است .

این مقام مسئول تعداد کشتار انجام شده در کشتارگاه های دام استان را 70 هزار راس اعلام کرد وگفت: از این تعداد دام کشتار شده مقدار 74 تن لاشه و آلایش ناسالم از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان نظارت بر مراکزتولید، استحصال، نگهداری و عرضه فراورده خام دامی را از وظایف ذاتی دامپزشکی بر شمرد و توصیه کرد: با توجه به انجام نظارت های دقیق بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر کشتارگاه های دام و طیور استان، تهیه فراورده خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر و مجاز ضامن سلامتی خواهد بود .

وی گفت: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت های بسته بندی شده، از خرید گوشت و مرغ فاقد بسته بندی خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم استانی ها میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه مواد غذایی با منشا دامی با تلفن 1512 ' سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی' در سراسر استان تماس حاصل کنند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار