استاندار كرمانشاه گفت: سرعت و‌ حجم بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، نسبت به موارد مشابه بی نظیر بوده است.
کد خبر: ۶۶۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 14 October 2018

به گزارش تابناک،به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس بازوند در نشست با مجمع نمایندگان استان و رییس بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: سه محور مورد تاکید مقام معظم رهبری برای ساماندهی زلزله زدگان عبارت بودند از مدیریت متمرکز، سرعت عمل و فرصت سازی برای کرمانشاه، که می‌توانیم بگوییم مسیر حرکت ما در بازسازی مناطق زلزله‌زده در راستای تحقق منویات معظم له بوده است.

وي بيان داشت: 21 مصوبه هیئت دولت در کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه مجموعا ۵۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار را شامل میشود که تاکنون قریب به یک سوم آن پرداخت شده و مابقی نیز در روند تخصیص است.

وي ادامه داد: دستگاههای نظارتی روند تخصیص اعتبارات و مسائل مربوط به بازسازی مناطق زلزله‌زده و ازجمله امهال وامهای مردم را با دقت و حساسیت دنبال میکنند.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه 525 میلیارد تومان اعتبار عمرانی تاکنون برای مناطق زلزله زده تخصیص یافته است گفت: 78 مدرسه در زلزله تخریب شده اند که ۵۹ مورد آنها تا مهرماه افتتاح شد و ۱۲۰ واحد آموزشی نیز با هزینه خیرین درحال انجام است که عملکردی درخشان محسوب می شود.

مهندس بازوند خاطرنشان ساخت: فضاهای بهداشتی و درمانی آسیب دیده با مشارکت پنجاه درصدی دولت و خیرین در حال بازسازی است.

وي گفت: عملیات بازسازی بقعه حضرت احمدبن اسحاق «ع» با اعتبار تخصیص یافته ۵ میلیارد تومان توسط استانداری، ۵ میلیارد‌تومان اعتبار اداره اوقاف و‌ مابقی توسط بنیاد مسکن کشور انجام میشود.

وي افزود: در زلزله آبان ماه ۲میلیارد و ۱۷۰ میلیون خسارت به حوزه های علمیه وارد شد که بخشی از آن پرداخت شده و‌مابقی آن نیز در حال پرداخت است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار