اخیرا برخی از بیمارستان‌های دولتی به بهانه کمبود دارو بیماران را به بیمارستان‌ها خصوصی ارجاع می‌دهند که این امر موجب اعتراض شهروندان شده است.
کد خبر: ۶۶۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 14 October 2018

به‌ گزارش تابناک، «داروی بیهوشی نداریم»، «اتاق آی.سی.یو نداریم» و... اینها از جمله بهانه‌های مختلف است پیش روی بیماران بخت‌برگشته‌ای است که در مراجعه بیمارستان‌های دولتی برای آنها ردیف می‌کنند.

بیمارانی که ۱۲ ماه از سال را هزینه بیمه پرداخت می‌کنند تا در مواقع این‌چنینی از خدمات بیمه منتفع شوند و در هنگام نیاز به استفاده از خدمات با این بهانه‌ها آنها را به بیمارستان های خصوصی حواله می‌دهند.

هرچند هرگونه ارجاع بیمار از بیمارستان دولتی به بیمارستان، مطب یا آزمایشگاه خصوصی یا خاص خلاف قانون است، اما هستند برخی از بیمارستان‌هایی که از قانون تخطی کرده و برای بیماران هزینه‌تراشی می‌کنند.

این حق نادیده گرفته شده بیمار است که وقتی به بیمارستان دولتی مراجعه می کند باید صفر تا صد خدمات مورد نیاز را در خود بیمارستان دریافت کند و ارجاع به بخش خصوصی ممنوع است؛ مگر این که خود بیمار یا بستگانش بخواهد بیمار خود را به بیمارستان دیگری منتقل کند.

میثم حجتی پور، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سطح بیمارستان های تامین اجتماعی کمبود دارو از جمله داروهای بیهوشی نداریم، اظهار داشت: داروها باید بر اساس برخی استاندارد تعریف شده درمانی خریداری شود که بر آن اساس هیچ محدودیتی در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو بیمارستان تامین اجتماعی در استان داریم افزود: هیچ مشکلی از نظر کمبود دارو در این بیمارستان ها نداریم که سبب ارجاع به بیمارستان های خصوصی شود.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مواردی ممکن است در بیمارستان تخصصی مجاز به خرید برخی داروها نباشیم یا پزشک عمومی مجاز به تجویز برخی داروهای تخصصی نباشد که این ها جز قوانین بهداشتی حاکم بر تمام دنیا است و تنها خاص ما نیست.

وی گفت: هر گونه شکایتی در این باره مطرح است به دفتر مدیریت درمان تامین اجتماعی مراجعه شود تا به سرعت رسیدگی شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار